بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

  • خانه
  • |
  • خبرهای مهم
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه : محدودیتی در پذیرش پروژه‌ها نداریم.

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‎‌های علمیه از وصول بیش از ۴۲۰۰ طرح در دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلام خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در آیین رونمایی از آثار دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی که در سالن جلسات معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست گذاری دبیرخانه حمایت تلاش شده نقش ستادی خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که حامی پژوهش باشیم، مطرح کرد: دبیرخانه حمایت باتوجه به عنوانی که دارد نمی‌تواند هر طرحی را بپذیرد و از آن حمایت کند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آثار ثبت شده در این دبیرخانه متناسب با یکی از اولویت‌ها است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته در دبیرخانه حمایت چهار هزار و ۲۰۰ طرح پژوهشی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بیش از سه هزار طرح مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۵۰۰ قرارداد نیز منعقد شده است که هرکدام از صفر تا ۱۰۰ درصد پرداختی داشته‌اند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه محدودیتی در پذیرش پروژه‌ها نداریم، تصریح کرد: ۳۵ پروژه با معاونت بین الملل و ۱۴ پروژه با معاونت تهذیب و تربیت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه پژوهش در مرکز مدیریت هستیم، یادآور شد: تلاش داشتیم مراکز مختلف حوزوی برنامه‌ریزی خود را پس از پژوهش انجام دهند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این اتفاق موجب می‌شود اقداماتی که در حوزه رقم می‌خورد با کیفیت و اثرگذاری بیش‌تری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با بیان اینکه توجه دبیرخانه به امر تربیت و تهذیب منحصر به همکاری مشترک با معاونت تهذیب نیست، ابراز کرد: با مرکز مشاوره نیز پروژه‌های مشترکی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود یک سوم آثار ما مرتبط با بخش تعلیم و تربیت است، بیان کرد: این ظرفیت وجود دارد که آثار بیش‌تر و میدانی‌تری را در این عرصه بپذیریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *