بسم الله الرحمن الرحیم

امروز اسلام به یکایک سربازان خود در عرصۀ جهاد تبیین علمی نیاز دارد/ مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان بیاموزیم. مدیر حوزه‌های علمیه

📚 کتاب «نظریه تبیین در رفتار سازمانی با رویکرد قرآنی»

🔹این کتاب نوشته محمدعلی صدیقی و از منشورات «جامعه المصطفی«ص» العالمیه» در سال 1402 است، که با حمایت و پشتیبانی «دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی» معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، تولید و منتشر شده است.

🔹 درباره کتاب: این اثر از بُعد نظری، ضعف‌های نظریه‌های «رفتار سازمانی» و کاستی‌های «نظریه‌های تبیینی پشتیبانی‌کننده آن‌ها» را عیان و تدوین نظریه تبیینی قرآنی را ضرورت می‌بخشد. از بُعد عملی نیز تسلط سازمان‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی و منشأ بسیاری از مشکلات دانشتن آن‌ها، ضرورت پژوهش قرآنی در مورد نظریه تبیین رفتار سازمانی را توجیه‌پذیر می‌کند.
این کتاب پانزده مدل انگیزشی رفتار سازمانی را بررسی نموده و سپس نظریه «تبیین رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم» را ارائه نموده است.
اثر حاضر در چهار بخشِ «مفاهیم و کلیات»، «نظریه‌های تبیین در رفتار انسان براساس نظریه‌های انگیزش سازمانی»، «نظریه قرآنی تبیین رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم یا الفبای مدیریت رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم» و «جمع‌بندی اشتراکات و افتراقات نظریه تبیین قرآنی با نظریه‌های تبیین رفتاری، شناختی و شناختی-اجتماعی» نگاشته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *