بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای پژوهشی
  • |
  • معاون پژوهش حوزه‌های علمیه: وحدت حوزه و دانشگاه در همه زوایای علمی نمود داشته باشد

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور در نشست «وحدت حوزه و دانشگاه، دستاوردها، چالش‌ها و افق پیش رو» مطرح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید در همه زوایای علمی وجود داشته باشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت‌الاسلام سید علی عماد روز یکشنبه 1 آذرماه در نشست «وحدت حوزه و دانشگاه، دستاوردها، چالش‌ها و افق پیش رو» که در دانشگاه مفید برگزار شد اظهار داشت: هر دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه باید در تولید علم و دانش، فناوری و فرهنگ نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به سیاست رایج در عرصه علمی کشور که منجر به درگیری هایی شده بود، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علمیه، دانشگاه را در راستای حل ارزش‌هایی که برای او مهم بود، نفی می‌کرد و در مقابل دانشگاه نیز همین رویکرد را در پیش گرفته بود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: قبل از انقلاب زمزمه‌هایی برای وحدت حوزه و دانشگاه وجود داشت و حوزویان و دانشگاهیان در فضای علمی همدیگر حضور داشتند اما هرگز وحدت حوزه و دانشگاه شکل نگرفته است.

به گفته وی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعامل و گرایش این دو نهاد علمی به همدیگر بیشتر شده و توفیق‌های بسیاری از این وحدت به دست آمده است.

وحدت در همه زمینه‌ها

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید در همه زوایای علمی وجود داشته باشد، گفت: فرایندهای تاثیرگذار در تولید دانش از مرحله تصمیم گیری تا تصمیم سازی و اجرا و پایش باید به درستی ترسیم شود و ظرفیت‌های بازیگران این صحنه مورد شناسایی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد ایفای این نقش مهم را لازمه شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: نهاد تولید علم در کشور باید یگانه سازی، روزآمد و کارآمد شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بر لزوم مشارکت همه نهادهای علمی در تولید دانش تاکید کرد و گفت: متاسفانه ضعف سیاستگذاری و راهبرد جریان تولید دانش در کشور وجود دارد.

به اعتقاد وی، برای شکل گیری وحدت میان حوزه و دانشگاه باید یک نهاد واحد علمی، فرهنگی و تربیتی ایجاد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *