بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای پژوهشی
  • |
  • عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی: بهره گیری حداکثری از ظرفیت پژوهش، لازمه توفیق در عرصه جهاد تبیین است

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه جهاد تبیین موفق باشیم، یکی از مهم ترین الزاماتش، بهره گیری حداکثری از ظرفیت پژوهش است.

دکتر علی اصغر حبیبیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تبریک این ایام به همه پژوهشگران و فعالان این عرصه ابراز داشت: با توجه به این که پژوهش و تولید علم، زیربنای رشد و توسعه در هر کشوری به شمار می رود، لذا یکی از مؤلفه های مهم موفقیّت یک کشور ناظر به میزان اهتمام در این رابطه است.

وی افزود: ما برای این که بتوانیم بر مشکلات خود فائق آمده و زمینه پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم نماییم چاره ای نداریم جز آن که به مقوله تولید علم و پژوهش به طور جدی بپردازیم و از پژوهشگران در این زمینه ها حمایت کنیم.

این مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال اخیر در عرصه ها و زمینه های مختلف کشور ما موفقیت های چشمگیری داشته به ویژه در زمینه تولید علم و انجام تحقیقات و پژوهش های بنیادین و کاربردی که این ها باید برای مردم به خوبی تبیین و تشریح شود و اساساً یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین توجه به همین مباحث است.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر ما برای این که در زمینه جهاد تبیین نیز موفق بوده و به اهداف لازم در این رابطه دست پیدا کنیم، باید از ظرفیت پژوهش و فعالیت های پژوهشی حداکثر استفاده را داشته باشیم چرا که در سایه کار پژوهشی عمیق و دقیق می‌توان به گونه ای در رابطه با جهاد تبیین به فعالیت پرداخت که شاهد حداکثر اثرگذاری بر مخاطب باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *