بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای پژوهشی
  • |
  • جلسه مشترک دبیر کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه با معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه جهت همکاری فی مابین

به گزارش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، جلسه مشترک فی مابین کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی و جامعه المصطفی العالمیه با حضور دبیر محترم کمیته و معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه در تاریخ 17 اردیبهشت سال جاری در معاونت پژوهش جامعه المصطفی برگزار گردید. در ابتدای جلسه دبیر کمیته جناب حجت‌الاسلام معصومی ضمن بیان پیشینه کرسی‌های آزاداندیشی و برخی فعالیت‌های انجام شده به تعریف مشخصی از کرسی آزاداندیشی اشاره کرده و بر تعامل هرچه بیشتر این کمیته با جامعه المصطفی تاکید کردند و خواستار و بهره‌گیری از ظرفیت آن مجموعه، جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح بین‌الملل شدند.
ایشان بر آغاز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با اندیشمندان در عرصه بین‌الملل، با همکاری کمیته مرکزی و جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرده و خاطرنشان ساختند ضروریست جهت تحقق این هدف برنامه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سال 1401 توسط مراکز حوزوی خصوصا جامعه المصطفی تدوین شود.
در ادامة جلسه جناب حجت‌الاسلام عبادی معاون پژوهش جامعه المصطفی ضمن اظهار خرسندی از رویکرد جدید دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی حوزه اظهار داشتند جامعه المصطفی ظرفیت‌های پژوهشی فراوانی در داخل و خارج از کشور دارد که می‌تواند این ظرفیت‌ها را در راستای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به کار گیرد.
وی تأکید کردند اکنون مباحث بین‌المذاهبی و بین‌الادیانی بسیاری در عرصه بین‌الملل مطرح است که حوزه باید در این عرصه‌ها وارد شده و از کیان شیعه دفاع کند و کرسی‌های آزاداندیشی فرصت مناسبی برای طرح این مباحث و پاسخ به آنهاست و این مرکز آمادگی دارد زمینه برگزاری این کرسی‌ها را فراهم نماید.
سپس دکتر محسنی مدیرکل امور پژوهشی جامعةالمصطفی بر ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی تأکید کرده و بیان داشتند جامعه المصطفی کرسی‌های علمی ترویجی فراوانی برگزار نموده، ولی آزاداندیشی به معنای حقیقی در این کرسی‌ها اتفاق نیافتاده است.
در پایان حجت الاسلام معصومی اظهار داشتند کمیته مرکزی آمادگی دارد برای برگزاری هرچه بهتر کرسی‌های آزاداندیشی هرگونه همکاری را با جامعه المصطفی العالمیه داشته و در راستای وظایف ستادی خود، تمهیدات لازم را فراهم آورد.
در پایان مقرر گردید توافق‌نامه همکاری بین این دو مرکز منعقد گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *