بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: پژوهش و تحقیقات کاربردی باید به صورت عمیق در حوزه  نهادینه شود.

وی با تاکید بر احیای سابقه دیرینه پژوهش در حوزه علمیه، افزود: باید با ارائه رویکردهای نو در پژوهش بار دیگر سابقه دیرینه پژوهش در حوزه‌های علمیه احیا شود و برای محقق شدن این مهم بایستی روش‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه نظام‌مندتر شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان بوده است، گفت: با انجام تحقیق و پژوهش، شاهد حوزه‌های علمیه پویا و بانشاط از لحاظ علمی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری مکی با تاکید بر اینکه باید طلاب در کنار درس و مباحثه باید بتوانند تولید علم داشته باشند، اظهار داشت: زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش فراهم شده و این امر مهم بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از سنت‌های دیرینه آموزش در حوزه‌های علمیه توأم بودن آموزش، تحقیقات و پژوهش در ابعاد عمیق بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه توأم بودن آموزش و پژوهش در تحصیل بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *