بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

یه گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام و المسلمین برزگر، با  تاکید بر ابعاد تحول در نظام آموزشی حوزه گفت: امروز باید دروس حوزه بازنگری شده و برخی از موارد مورد نیاز جامعه در قالب درسی گنجانده شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرشتان قهستان با تاکید بر جایگاه پژوهش در حوزه خاطرنشان کرد: امروز باید پژوهش در سطوح مختلف حوزه به طور جدی دنبال شود، چرا که قلم یک عالم می تواند مشکلات بزرگی از یک جامعه اسلامی را حل و فصل کند که این مهم باید  الگویی برای طلاب در مباحث پژوهشی باشد.

وی در ادامه  با اشاره به حضور  طلاب در عرصه های بین المللی تصریح کرد: ابتدا باید نیاز های مناطق مختلف بررسی شود و طلاب مناسب آن منطقه پرورش یابند تا بتوانند معارف ناب اسلامی را آنگونه که باید انتقال دهند .

حجت الاسلام برزگر  با تاکید بر اینکه  امروز دیگر دوران آزمون و خطا نیست ادامه داد: هم اکنون که موج اسلام هراسی در جهان پابرجاست باید در کمترین زمان بیشترین استفاده و بهره را برد تا مردم جهان را با اسلام واقعی آشنا کرد.

وی تاکید کرد: در مواجه مردم جهان با اسلام ناب باید به گونه ای عمل کرد تا اسلام و مذهب شیعه در بالاترین درجه خود به جهانیان منتقل شود.

حجت الاسلام برزگر در پایان اجتهاد را اصل انکار ناپذیر حوزه دانست و  خاطرنشان کرد: تحول در حوزه به این معنا نیست که اجتهاد کنار گذاشته شود بلکه این تحول می تواند به اجتهاد هم کمک کند به طوری که اگر درست این تحول را پیاده کنیم ، مجتهدین عالم به زمان و افرادی که در مواقع حساس به فریاد ولایت و انقلاب می رسند تربیت خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *