بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان، پژوهش را راهگشای تولید دانش و ثروت در جامعه دانست و آن را نه هزینه‌کردن، بلکه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جامعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان و اختتامیه هفته استانی پژوهش و فناوری که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه پژوهشگران و فناوران، سرمایه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستند، گفت: انسان همواره باید دارای روحیه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به حقیقت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تحقیق و پژوهش واقعی را یک کار سخت دانست و تأکید کرد: کمیّت و کیفیت پژوهش نشان‌ دهنده پیشرفت و عدم پیشرفت جامعه محسوب می شود.

امام جمعه خرم آباد، متغیرها و شاخص‌های پیشرفت یک کشور را نشان دهنده میزان پیشرفت، تحقیق و فناوری در آن کشور دانست و اظهار کرد: اگر ملتی اهل تحقیق و پژوهش نباشد به سوی تباهی و نابودی خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، مفهوم استقلال را که مردم در انقلاب فریاد زدند را منطبق با تلاش ملت برای تحقیق و پژوهش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، سه واژه‌ی علوم، تحقیقات و فناوری را واژه‌هایی دانست که هدایتگر جامعه از تولید علم به تجاری‌سازی و ثروت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، پژوهش را راهگشای تولید دانش و ثروت در جامعه دانست و آن را نه هزینه‌کردن، بلکه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جامعه برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی خواستار گسترش پژوهش و تحقیقات کاربردی و متناسب با نیاز جامعه شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پژوهشی مفید است که به نفع جامعه باشد، خاطر نشان کرد: اهمیت هفته پژوهش و فناوری در حدی است که این هفته در جامعه باید هم‌ تراز با عید باشد و مردم، همچون عید، هفته پژوهش و فناوری را گرامی و پاس بدارند،چرا که حیات یک ملت، بر مبنای میزان پژوهش و فناوری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *