بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام  فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم تودیع و معارفه معاون سابق و جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام مهدوی ارفع را فردی خوش فکر، اخلاقی، صبور، متین و جدی معرفی کرد و گفت: تغییر صورت گرفته به لحاظ شرایط جدید مرکز مدیریت است و با توجه به تصویب سندچشم انداز این حوزه و تشکیل کارگروه تدوین برنامه 5 ساله اول و وظایف سنگینی که بر عهده معاونت آموزش و پژوهش قرار دارد، بنا شد که فردی که به همه زوایای این سند اشراف و در مراحل مختلف آن حضور جدی داشته است، در این معاونت حضور یابد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت برای هیچ فردی دائمی نیست، به ویژگی های تدریس و فعالیت هایی که در مورد سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان توسط حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز انجام شده است، اشاره کرد.

وی به اهمیت هماهنگی بین مدارس از نظر مدیریت و برنامه آموزشی اشاره و خاطر نشان کرد: آیین نامه های مربوطه نیز به طور کلی نوشته شده است و امروز سند چشم انداز این حوزه و برنامه 5 ساله اول باید مورد توجه باشد.

وی بر تقویت و افزایش ارتباط اساتید بزرگ حوزه علمیه خراسان تاکید و خاطر نشان کرد: در این صورت انتقال نظرات آنان و نیز فعالیت های انجام شده مرکز مدیریت به خوبی صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، شناسایی، راه اندازی و تاسیس مدارس محوری و قطب به عنوان مجتمع های حوزوی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید در مکان هایی که قابلیت محور شدن به لحاظ توانایی های مختلف را دارد، به سمت ایجاد این مجتمع ها رفت.

در این مراسم حجت الاسلام علوی آزیز، معاون جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز به اولویت های خود نظیر سند چشم انداز و برنامه 5 ساله اول، امور اساتید، مباحث پژوهشی، رتبه بندی مدارس و… در این معاونت اشاره و  خاطر نشان کرد: باید هزینه هایی که حوزه علمیه برای ما پرداخت کرده است را قدردان باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *