بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش پژوهش محور برای اساتید این استان، اظهار داشت:  دانش افزایی اساتید از طرح های خوبی است که با جدیت در این استان پیگیری می گردد و در این راستا کارگاه های علمی- پژوهشی خوبی برگزار شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: مسئله ارزیابی اساتید حوزه علمیه یزد نیز از دیگر برنامه هایی است که  به صورت جدی دنبال می شود، به طوری که اساتید این حوزه مورد سنجش علمی قرار گرفته و در صورت نیاز، دوره های ضمن خدمت برای آنان برگزار می شود،

حجت الاسلام و المسلمین شمس با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش طلاب در کنار آموزش، بیان کرد: پژوهش پایه و اساس حوزه است و آموزش پژهش محور سبب تداوم حوزه می شود.

وی ادامه داد: در بحث فقه، اصول، تفسیر، کلام و … زمانی می توان حرفی برای گفتن داشت که افراد نظریه های مختلف را مطالعه کرده باشند، اگر حجم مواد درسی را کم کنیم و همانند علمای سابق ورود جدی به  عرصه پژوهش داشته باشیم موفقیت ها صدچندان می شود. لذا باید طلبه از همان ابتدا با پژوهش آشنا شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: در این زمینه مطالعه قبل از درس، نکته برداری در حین تدریس استاد، مطالعه بعد از کلاس، خلاصه نویسی درس، ورود به مباحثه و … همه این مراحل به نوعی برای طلاب پژوهش محسوب می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *