بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ دکتر مجید ظهیری در دومین جلسه هم اندیشی شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با بيان اينكه برگزاری آزمون علمی درسی برای شناسایی مستعدین برتر و پرورش نخبگانی به بررسي نياز دارد، مطرح کرد: برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه، درجه بندی طلاب و جمع بندی مدارس از ضرورت های شروع حرکت پرورش مستعدین برتر در حوزه علمیه خراسان است.

وی با ارائه پيشنهاد براي بررسي رزومه نخبگان و استعدادهاي برتر، گفت: آزمون کتبی باید در هشت بحث استعداد و هوش افراد در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه امتحانات درسی در موارد مختلف از طلاب در طول سال اخذ مي گردد، مي توان براي شناسايي آنان شيوه متفاوتي در نظر گرفت.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به انجام مصاحبه ویژه مستعدین برتر، ادامه داد: مصاحبه ها باید به صورت جدی و در همه مباحث آشنایی با جریان شناسی های موجود در کل کشور، حوزه های علمیه خراسان، قم و نجف و براساس ظرفیت های طلبه از لحاظ انسجام فکری و ذهنی صورت گیرد.

ظهیری با بیان اینکه مستعدین برتر مي بايست با توانمندي هاي گوناگون در نظر گرفته شوند و مورد ارزيابي قرار گيرند، گفت: شايسته است كه ميان مدرسه خاص استعدادهای برتر و دیگر مدارس علمیه تجمیع تا در صورتي كه در دیگر مدارس نیز مستعد برتر تشخیص داده شد، با تجمیع مدارس بتوان از امکانات و امتیازات مرکز نخبگان در محل تحصیل طلبه بهره برد.

گفتنی است، این جلسه هم اندیشی با حضور اعضای شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد و با ارائه نظر از جانب همه اعضا خاتمه یافت.

منبع: خبرگزاری حوزه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *