بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام احمد کردی لواسانی، مدیر حوزه علمیه شهید صدوقی قم، با تاکید بر تشویق طلاب جوان به امر تحقیق و پژوهش، اظهار داشت: طلاب باید تشویق به نوشتن مقالات علمی شوند تا به تدریج با تولید علوم انسانی اسلامی از درون همین حوزه‌ها، شاهد رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره علوم انسانی باشیم.

وی با بیان این که نشاط جسمی سبب نشاط علمی هم خواهد شد، گفت: بدنی که رخوت و سستی داشته باشد از نظر علمی هم نمی‌تواند پیشرفت کند، و از طرف دیگر هم مدیران وظیفه دارند زیرساخت‌های علمی را برای طلاب فراهم کنند و برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشند تا طلاب در درون این سیستم بتوانند از نظر علمی رشد پیدا کنند.

حجت الاسلام کردی لواسانی نقش استادان را در پیشرفت طلاب بسیار مؤثر دانست و افزود: از دیگر لوازم ایجاد تکاپوی علمی در میان طلاب، کم کردن دغدغه‌های معیشتی طلاب است که مدیران باید با فراهم کردن امکانات رفاهی این دغدغه را کم کنند تا بستر مناسب فراهم شود و طلاب بتوانند با تمرکز بیشتر به درس خود ادامه دهند.

وی با اشاره به این که تشویق طلاب ممتاز می‌تواند به نشاط آنها کمک کند، گفت: باید از طلاب ممتاز در مدارس به عنوان استاد سطوح پایین‌تر استفاده شود که این سبب ایجاد انگیزه برای رشد بیشتر می‌شود و همچنین باید طلاب را به سمت پژوهش و تحقیق سوق داد و با دادن امتیازاتی آنان را به این کار تشویق کرد تا نشاط علمی ایجاد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *