بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس روز یکشنبه 4 بهمن ماه در گردهمایی معاونین پژوهش  حوزه علمیه استان یزد که با حضور محمدرضا ملك ثابت مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السّلام) در خصوص اهمیت نوشتن و پژوهش اظهار داشت: ابوبصیر گوید: «بر امام صادق (ع) وارد شدم، حضرت فرمود: چه چیز شما را از نوشتن بازداشته؟ شما هرگز بدون نوشتن چیزی را حفظ نخواهید کرد، گروهی از اهل بصره از من سؤال هایی پرسیدند سپس آن را نوشتند و رفتند، امام صادق (ع) فرمود: نوشته ‏های خود را نگهدارید»، زیرا در آینده نزدیک به آن نیازمند خواهید شد. و در جای دیگر حضرت می فرمایند: «احادیث ما را بنویسید زیرا تا ننویسید موفق به یادگیری و حفظ آن نشوید و دل آرامش و اطمینان پیدا میکند به نوشتن.»
حجت السلام و المسلمین شمس در ادامه صحبت های خود به رشد چشم گیر آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلّی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال تاکنون 187 اثر به جشنواره علامه حلی فرستاده شده است که رشد 320درصدی در این زمینه را نشان می دهد، و پیش بینی می شود این آثار به مرز 200 اثر برسد در صورتیکه سال گذشته تنها 52 اثر به جشنواره ارائه شده بود.
وی اضافه کرد: از معاونین پژوهش حوزه علمیه استان یزد به خاطر همتی که در این زمینه داشته اند تقدیر و تشکر می کنم اما معاونین پژوهش نباید خود را به این موارد قانع کنند.
مدیر حوزه علمیه استان یزد ابراز امیدواری کرد: پیش بینی شده است برای هر طلبه ای که بتواند حداقل 60امتیاز از مجموع 100 امتیاز را در جشنواره علامه حلّی کسب کند، مبلغی نقدی به عنوان هدیه به وی پرداخت شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *