بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام خسروی فر معاون پژوهش حوزه علمیه دزفول گفت: در این دوره جمعی از طلاب و روحانیان سطح دو و سه از شهرهای دزفول، شوشتر، شوش اندیمشک و الوان شرکت دارند که در مدت 4 روز آموزش های لازم را با بهره مندی از استاد حسن اسلام پور کریمی مدرس کشوری اصول و روش تحقیق فرا می گیرند.

وی افزود: در دوره دانش افزایی پژوهش شمال استان خوزستان اصول و روش تحقیق، آشنایی با مقاله نویسی، اصول صحیح تحقیق و پایان نامه نویسی به دانش پژوهان، آموزش و پس از آزمون کتبی و عملی به افراد برتر گواهینامه پایان دوره داده خواهد شد.

در مراسم آغاز این دوره حجت الاسلام افضلی معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان در سخنان کوتاهی با ارائه گزارشی کوتاه به روند روبه رشد پژوهش در حوزه های علمیه استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان در زمینه مشارکت افراد در امر پژوهش رتبه سوم را در جشنواره علامه حلی در سطح کشور بدست آورد.

حجت الاسلام افضلی توجه و حمایت از مولفین کتاب، نشریات علمی از جمله فقه جعفری و افق مبین، برپایی نمایشگاه کتاب و اجرای مسابقات کتابخوانی و نیز برپایی دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی در اهواز را از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش استان خوزستان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور کیانی مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) شهرستان دزفول نیز در سخنانی به جایگاه و پیشینه علمی حوزه های علمیه استان خوزستان با ظهور شخصیت های کم نظیری همچون شیخ اعظم مرتضی انصاری ،حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالحسین لاری و آیت الله معزی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه استان با تلاش طلاب و روحانیان در امر تحقیق و پژوهش می توانند جایگاه خود را همچون گذشته درخشان نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *