بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول واحد پژوهش حوزه علمیه استان خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات آموزشی و پژوهشی انجام شده در حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، اظهار کرد: وضعیت آموزشی حوزه های علمیه شهرستان های هشت گانه استان در سال های اخیر و به ویژه پس از سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و تأکیدات ویژه معظم له، به صورت چشمگیری رشد کرده است.

وی اضافه کرد: معدل آموزشی مدارس علمیه استان خراسان شمالی در سال 90 حدود 13 بود اما این میزان در سال 91 به 15 افزایش یافت و در سال 92 نیز با تداوم روند افزایشی خود به 16.5 رسید.

به گفته حجت الاسلام سعادتی بر این اساس حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در بین 110 مدرسه علمیه خراسان بزرگ جایگاه علمی مناسبی را کسب کرده و برخی از مدارس استان از نظر علمی در زمره مدارس شاخص استان های سه گانه خراسان قرار دارند.

مسؤول واحد پژوهش حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه در مورد فعالیت های پژوهشی انجام شده در مدارس علمیه استان از سوی طلاب و اساتید، خاطرنشان کرد: از سه سال پیش که فعالیت های واحد پژوهش در مدارس علمیه شهرستان های مختلف خراسان شمالی آغاز شد تاکنون بیش از هزار اثر پژوهشی از سوی طلاب و مدرسان این حوزه های علمیه خلق شده است.

وی با اشاره به این که آثار پژوهشی مزبور در قالب مقاله، کتاب، پایان نامه، تحقیق پایانی و دیگر قالب های تحقیقی و پژوهشی در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تولید شده است، افزود: واحد پژوهش حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در راستای ارتقای جایگاه پژوهش در بین طلاب و اساتید طرح های مختلفی را در عرصه های مذهبی و فرهنگی اجرا کرده که نتیجه اجرای این طرح ها افزایش شمار آثار پژوهشی طلاب و مدرسان این مدارس بوده است.

حجت الاسلام سعادتی با بیان این که سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی و مطالباتی که از سوی معظم له مطرح شد باب جدیدی از پژوهش و تحقیق را در برابر طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان گشود، اضافه کرد: رهبری در سفر به استان در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی مطالباتی را مطرح کردند که بعد از این سفر مورد پیگیری ویژه واحد پژوهش حوزه علمیه استان قرار گرفت.

وی یادآور شد: در راستای تحقق این مطالبات فراخوان پژوهشی و مقاله نویسی «در امتداد مهر» ویژه طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی منتشر شد که در مدت مهلت ارسال آثار به این مسابقه در مجموع بیش از 170 عنوان مقاله از سوی طلاب و اساتید حوزه های علمیه خلق و به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

حجت الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی مقالات از سوی هیأت داوران به صاحبان 19 مقاله برتر به مناسبت نوزدهم مهر ماه، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی جوایز ارزنده ای اهدا شد.

وی حضور مناسب در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که اوایل دی ماه امسال در مشهد برگزار شد، بازدید حدود 80 نفر از طلاب حوزه های علمیه استان از این نمایشگاه در قالب اردوی علمی پژوهشی، ابراز خرسندی مراجع آیات عظام از غرفه پژوهش خراسان شمالی در این نمایشگاه و … را برخی از اقدامات و موفقیت های واحد پژوهشی مدارس علمیه استان خراسان شمالی برشمرد.

گفتنی است، امسال در مجموع هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *