بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش مدارس علمیه استان آذربایجان از تاسیس چند مدرسه علمیه در سطح استان و مستقل شدن مدارس علمیه  حضرت باقرالعلوم(ع) و سالار شهیدان تبریز در سال تحصیلی 95-94خبر داد.

وی افزود: با توجه به استقبال پرشور جوانان نسبت به و تحصیل در حوزه های علمیه با کمبود جا و منابع مواجه شدیم که با پیگیری های ویژه  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و  مدیر استانی مدارس علمیه جلسات کارشناسی در این خصوص تشکیل گردید و نسبت به حل این موضوع اقداماتی صورت گرفت.

معاون آموزش مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: در ادامه بررسی های تخصصی نسبت به خلاء های آموزشی استان، ضمن رسیدن به یک نقشه جامع، مصوب گردید تا چند مدرسه علمیه در سطح استان تاسیس و مشغول فعالیت شوند  تا بخشی از کمبود ها جهت تحصیل در مدارس علمیه جبران گردد.

وی با بیان اینکه تا کنون نسبت به تاسیس و اخذ مجوز چند مدرسه علمیه در سطح استان، اقدامات و پیگیری های لازم با مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت گرفته است، گفت: در ادامه این پیگیری ها خوشبختانه موفق به اخذ مجوز نسبت به برخی از این مدارس شده ایم.

حجت الاسلام قربانی افزود: ساخت مدرسه علمیه در بخشایش از جمله مدارسی است که موفق به اخذ مجوز تاسیس گردیده است، که هم اکنون در حال تجهیز و آماده سازی جهت بهره مندی جوانان عزیز است و به موجب اقداماتی که صورت گرفته این مدرسه از سال تحصیلی آینده آغاز به کار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، مدیریت و امور مدارس علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) و سالار شهیدان تحت نظر مدرسه حضرت ولیعصر(عج) بود که با هماهنگی های و اخذ مجوز از شورای عالی سیاست‌گذاری حوزه های علمیه استان، قرار بر این شد تا این دو مدرسه از سال تحصیلی آینده به طور مستقل به فعالیت های خود ادامه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *