بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار استان‌ها
  • |
  • جلسه ویدئو کنفرانس معاون و مدیران پژوهش حوزه های علمیه با مدیر و معاونان حوزه علمیه اردبیل

در این جلسه مدیر حوزه علمیه اردبیل اهم انتظارات مطالبات و ظرفیت‌های استانی را با هدف رایزنی، همفکری و هم افزایی برای برون رفت از مشکلات فرارو ارائه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، در مورد  جذب  معاونت پژوهش استان؛ هماهنگی معاونان آموزش ، پژوهش و تهذیب برای تحقق اهداف نظام آموزشی از زوایای سه گانه؛ مهارت ورزی پژوهشی اساتید و طلاب در امر پژوهش؛ نیازسنجی و اولویت بندی موضوعی متناسب با اقتضائات استانی و پاسخگویی به نیاز های روز آمد و همچنین چگونگی  ارتقاء کمی و کیفی جشنواره علامه حلی (ره) مطالبی را ارائه نمودند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام مهرداد پوراسکندری معاون پژوهش استان اردبیل از وضعیت پژوهشی در خصوص چگونگی شکل گیری شورای پژوهش استان ، تامین  منابع علمی کتابخانه‌ها و نسخ خطی، بهره‌گیری از  نرم افزار فراکاوش و برگزاری کارگاه‌های مهارت ورزی پژوهشی اساتید و طلاب و برگزاری نشست‌های علمی، گزارشی ارائه نمود.

 همچنین حجت السلام محمد رحیمی معاون آموزش استان نیز از ارتباط تنگا تنگ آموزش و پژوهش برای تحقق نظام آموزش پژوهش محور سخن گفت.

پس از گزارش جامع مسئولین حوزه علمیه استان اردبیل، مدیران معاونت پژوهش مرکز به ترتیب از انگیزه آفرینی برای جذب نوجوانان و جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه،  اقدام جهادی برای تاسیس واحدهای پژوهشی در صفوف ، فرا تعاملات حوزوی،  تنوع بخشی  در گزینش اعضای شورای پژوهش از شهرستانهای مختلف بعنوان مرجع تصمیم ساز پژوهشی و ایجاد وحدت رویه پژوهشی در تمامی استان با تصمیات این شورا ، تشکیل بانک اطلاعات پژوهشگران واستعدادهای برتر،  بهره‌گیری بهینه از فضاهای مجازی و ایجاد پایگاه استانی برای انعکاس مطلوب فعالیت‌ها، نیاز سنجی پژوهشی و تدوین برش استانی نظام جامع پژوهش و چگونگی تامین منابع کتابخانه‌ای و توسعه پژوهش‌های گروهی و ترابط برنامه جامع  پژوهش از سطح یک تا سطح چهار به منظور تربیت پژوهشگران کار آمد برای تولید علوم انسانی اسلامی و پاسخگویی به نیازها  و هدایت تکالیف و تحقیقات درسی به سوی جشنواره علامه حلی(ره) و نهایتا استفاده از ظرفیت کانون‌های پژوهشی در انواع فعالیت‌های مدارس علمیه در امر پژوهش مسائلی مطرح نمودند.

در خاتمه معاون پژوهش  مرکزمدیریت حوزه های علمیه ضمن  بیان سیاست‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت پژوهش، در خصوص درون دادها و برون‌دادهای حوزه اشاراتی نمودند و مباحث آموزشی و تهذیبی را از درون دادهای نظام آموزش دانسته که با هدف تربیت محقق و مبلغ به انجام می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمعزی بر هدایت تحقیقات به سوی نیازهای اساسی تأکید کردند و خواستار تربیت اساتید پژوهشی در استان با هدف استقلال بخشی به استان‌ها در برگزاری کارگاههای مهارتی پژوهش و تامین اساتید روش تحقیق  و تهیه متون آموزش پژوهش از سوی ستاد  و چگونگی جذب معاون پژوهش استان  در فرایند اداری توصیه‌های را ارائه نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *