بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، آیت الله صفایی بوشهری در نشست با برخی از مسؤولان فرهنگی و اعضای دبیرخانه جشنواره علامه بلادی بوشهری با اشاره به برگزاری جشنواره علامه بلادی بوشهری(ره) ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در استان بوشهر به عنوان یک کار بنیادین، علمی و پژوهشی به سرانجام خوبی منجر شود.

آیت الله صفایی بوشهری با ابراز رضایت از نحوه برگزاری دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان و یادواره شهدای روحانی استان بوشهر اظهار داشت: این دو همایش به خوبی در استان برگزار شد و عظمت تاریخ علمای استان را به منصه ظهور گذاشت و این کاری بود که باید انجام می گرفت تا علمای استان بوشهر برای همگان شناسایی شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با اشاره به برگزاری دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر ابراز داشت: پس از برگزاری این همایش سمت و سوی آن را به جشنواره ای با موضوعات و اهداف خاص و ویژه روحانیت تبدیل کردیم و انجام این کار می تواند راهگشای بسیاری از کارها در سطح ملی باشد.

آیت الله صفایی بوشهری به برگزاری هر باشکوه تر این جشنواره تاکید کرد، و ابراز داشت: این کار را باید روحانیت گرامی بدارد و به امید خدا که این جشنواره در اوج قوام خود صورت می گیرد؛ دبیرخانه این جشنواره تصمیم دارد که این جشنواره را در سطح طلاب و ان شاالله در آینده در فضای ملی و فراملی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نیاز به همت همگانی دارد، اظهار داشت: برگزاری باشکوه این جشنواره موجب افتخار استان خواهد بود و روحانیت در استان بوشهر در چند سال اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است و استان بوشهر به عنوان یک قطب در جنوب ایران و خلیج فارس است.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر سخت افزاری حوزه های علمیه استان بوشهر در چند سال اخیر بیان داشت: استان بوشهر به لحاظ سخت افزاری اولین استان در کشور است بطوریکه در چند سال اخیر 90 هزار متر مکعب زیر ساخت در آن انجام شده است و اگر مسؤولین همکاری کنند به زودی به 210 هزار متر مکعب با تمام شاخص های توسعه حوزوی خواهد رسید.

 آیت الله صفایی بوشهری افزود: با توجه به این پیشرفت نیازمند اساتید بنام آموزشی و پژوهشی بیشتر در استان هستیم که بوشهر را به عنوان قطب حوزوی جنوب ایران و خلیج فارس معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *