بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن‎آوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این جلسه، جلسه‌ تخصصی تحقیق، پژوهش، نوآوری و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: علمی که حالت توقف دارد و ایستا است برای ما مبارک نیست، علم باید روبه جلو و رو به رشد و توسعه باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری تولید علم باید انجام شود.

وی با طرح این سؤال که پژوهش چیست و پژوهشگر کیست، اظهار کرد: تمرین روزانه یک پژوهشگر بر مبنای یک دانش، باید بازگو کردن مجموعه بایگانی شده در ذهن در عرصه آموزش و پژوهش باشد و پژوهشگر باید دانشی فراتر از آموزش و پژوهش به جامعه عرضه کند.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: پژوهشگر باید در متون دین، دلیل را کشف کند و جامعه را به سمت پژهش ببرد، چرا که جامعه اگر پژوهشی نباشد، جامعه‌ای مرده است.

آیت الله سلیمانی افزود: نتیجه پژوهش در حوزه، استفاده مباحث مجهول از ادله و مبانی معلول و در دانشگاه، کشف قوانین پنهان در دل طبیعت، برای گسترش رفاه در زندگی مردم است.

وی عنوان کرد: وظیفه دانشگاه‎های نسل سوم باید گسترش مرزهای دانش و تبدیل دانش به محصول و خدمات مفید برای بهزیستی مردم و شکوفایی اقتصادی باشد؛ از این رو باید یک توازن برقرار کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *