بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت الاسلام علی اصغر سهرابی با بیان اینکه تمامی برنامه ریزی های این حوزه در راستای تربیت طلاب پرسشگر و پژوهشگر است، گفت: در حوزه تهران دغدغه مسئولین، ایجاد فضایی است تا طلاب درخصوص مسائل مختلف پرسشگر باشند چرا که ایجاد سئوال در ذهن طلاب مبدا حرکت و فعالیت های پژوهشی آنها است.

وی افزود: برنامه داریم در حوزه استان تهران بستر را به نحوی فراهم کنیم که طلبه علاوه بر حرکت در حوزه پژوهشی به دنبال روش تحقیق نیز برود و این موضوع را فرا گیرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا طلبه در خصوص پژوهش و کسب روش های تحقیق احساس نیاز کند زمانی که این امر محقق شد پژوهش در تمامی دوره های تحصیل طلبه وجود خواهد داشت.

سهرابی گفت: به طور مثال از سال گذشته مصوبه ای در تمامی مدارس حوزه های کشور اجرا شد که براساس آن ۵ نمره از درس منتخب طلاب به امر پژوهش اختصاص یافت که این حرکت زمینه ساز اجرای پژوهش در میان طلاب خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *