بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

  • خانه
  • |
  • اخبار استان‌ها
  • |
  • بازدید معاونین و طلاب پژوهشگر استان تهران از بنیاد ایرانشناسی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، مسئولان معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران به همراه طلاب این حوزه، جهت آشنایی پژوهشگران حوزوی با موسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی، از بنیاد ایرانشناسی بازدید نموده و با دستاوردهای پژوهشی آن آشنا شدند.

در ابتدای برنامه دکتر میردامادی معاونت پژوهش بنیاد ایرانشناسی به پژوهشگران حوزه علمیه استان خیر مقدم گفته و گزیده ای از فعالیت های بنیاد را تشریح نمود.

وی در مورد این تصور رایج که برخی گمان می کنند بنیاد ایرانشناسی یک موسسه علمی بی ایمان و فاقد هویت مذهبی است، تاکید کرد: اسلامی بودن جزئی از هویت فرهنگی ما ایرانیان است.

پس از وی سخنران ویژه حضرت آیت الله سید محمد خامنه ای رئیس بنیاد ایرانشناسی پس از خوش آمدگویی به فضلای حوزه تهران ایراد سخن نمودند.

ایشان در سخنان خود با بیان این مطلب که پژوهش حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی، از اهمیتی بنیادین برخوردار است اظهار داشت: نقش علما و اندیشمندان مسلمان ایرانی در تحولات علمی جهان و پیشبرد دانش، به خصوص در جهان اسلام نقش بی بدیلی دارد که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت.

رئیس بنیاد ایرانشناسی متذکر شد: در جهان اسلام بیشترین نقش را در سیر مطالعاتی علوم انسانی به ویژه فلسفه و حکمت، علمای شیعه بر عهده داشته اند. تکاپوی علمی اندیشمندان شیعه در این عرصه از دیرباز موجب تحوّل رویکرد علمی در جهان اسلام تا عصر حاضر گردیده است.

همچنین رئیس بنیاد حکمت صدرا، فعالیت های علمی و پژوهشی را به مثابه حرکتی موّاج دانسته و بیان کردند: ملّتی که پژوهش و تولید علم ندارد گویی حرکتی نداشته و ملّتی مرده قلمداد می شود. به باور ایشان بازدید از مراکز علمی و پژوهشی، خود نوعی حرکت علمی محسوب می شود.

در ادامه این بازدید مدیران، معاونین پژوهش و اساتید و طلاب پژوهشگراز بخش های مختلف این مرکز اعم از کتابخانه، موزه مردم شناسی، نگار خانه و …. بازدید نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *