بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار استان‌ها
  • |
  • افتخاری كه حوزه های علميه در عرصه پژوهش دارند، هيچ دانشگاه و مركز ديگری ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمين محمد اسفندياری در اجلاس سراسری مسئولان پژوهش حوزه علميه خراسان به توضيح سياست ها و گزارش مركز مديريت اين حوزه و وظايف مسئولان پژوهش مدارس پرداخت.
وی با بيان اينكه افتخاری كه حوزه های علميه در عرصه پژوهش دارند، هيچ دانشگاه و مركز ديگری ندارد، گفت: قوی ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه های علميه است.

وي افزود: پژوهش در حوزه های علميه از دقت و قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود از نظر ساختار، آينده جامعه و تمدن در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان با اشاره به سير اسلام خواهی در جهان، گفت: امروز به تحول به ویژه در عرصه پژوهش نياز داريم كه اين امر از درون و توسط خود افراد محقق می شود و از این رو حوزه های علميه بايد اينگونه باشند.

وی با بيان اينكه پژوهش به حركت دقيق و منسجم نياز دارد، ابراز كرد: بايد خاستگاه های اين حوزه بررسی و فرهنگ پژوهش در مدارس تقويت شود.

حجت الاسلام والمسلمين اسفندیاری با اشاره به شناسايی استادان پژوهش محور، اظهار كرد: اينگونه افراد موجب می شوند كه طلبه برای هر فعاليت تحصيلی اش به صورت پژوهش محور فعاليت كند.
معاون پژوهش حوزه علميه خراسان اهتمام نسبت به پژوهش در اين حوزه را كم نظير دانست و با بیان اینکه با همین رویکرد، از ابتدای سال 95 به منظور تقويت اين امر معاونت آموزش و پژوهش از يكديگر جدا شد، در ادامه از تدوين نظام جامع پژوهشی و جمع بندی آن در جلسه روز پنجشنبه 22 تيرماه برای ارسال به شورای عالی اين حوزه خبر داد.

وی با بيان اينكه برای نخستين مرتبه در حوزه علميه پژوهشگرانی رسمی و با حكم كارگزينی در مراكزی ، پژوهشكده  مانند فعاليت خواهند كرد، گفت: بر این اساس، حضور 100 پژوهشگر در مجموع 20 حلقه پژوهشی برنامه ريزي شده است.
وی با اشاره به اينكه وجود نشريه علمی از دغدغه های طلاب علوم دينی است و نسبت به این امر اقدام خواهد شد، ابراز كرد: علاوه بر حضور نمايشگاه های پژوهشی، برگزاری كرسی نظريه پردازی از ديگر برنامه هايی است كه از مهرماه 96 اقدام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *