بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه استان، گفت: امروز بیش از 700 نفر در سطح های یک تا سه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند.

وی افزود: از نظر علمی نیز طلاب حوزه علمیه این استان در شرایط مطلوبی قرار دارند که بیش از 90 درصد طلاب سطح 2 به سطح 3 حوزه راه می یابند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به آزمون اخیر برای جذب طلاب در حوزه های علمیه استان، تصریح کرد: در آزمون ورودی حوزه های علمیه که روز جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد، قریب به 600 نفر از داوطلبان حضور داشتند که به رقابت علمی با هم پرداختند.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، اظهار داشت: بعد از طی مراحل مختلف اعم از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی و دوره اختبار و تثبیت در تابستان امسال، حدود 200 نفر از داوطلبان برای ورود به مدارس علمیه استان جذب خواهند شد.

وی افزود: اگر بخواهیم نیازهای فرهنگی استان را در آینده تأمین کرده باشیم، باید بر روی مدارس علمیه سرمایه گذاری کرده و آنها را با مسائل دینی تربیت کنیم.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به گسترش مدارس علمیه در سطح استان، گفت: کمبود مدارس علمیه در سطح استان و نبود این مدارس در برخی شهرستان ها سبب شده تا در مقابل استقبال جوانان استان برای تحصیل در حوزه های علمیه نتوانیم جوابگو باشیم.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، به توجه مسؤولان برای ایجاد و حمایت از حوزه های علمیه تاکید کرد و بیان داشت: حمایت از حوزه های علمیه برای تجهیز و ساخت مدارس جدید قطعا سبب شکوفایی مباحث دینی در جامعه و تحصیل اکثر علاقمندان در این حوزه ها می شود.

وی افزود: در همین راستا می توانیم به بازسازی مدرسه علمیه امام صادق(ع) اشاره کنیم و امیدوایم این مدرسه تا تابستان سال 94 آماده بهره برداری شود.

حجت الاسلام نوروزی به لزوم ارتقای سطح کیفی حوزه های علمیه در کنار ارتقای سطح کمی حوزه ها نیز اشاره کرد و گفت: لزوم بازنگری در مسایل آموزشی، توجه به مسایل فرهنگی، تهذیبی و فوق برنامه و به ویژه توجه به مباحث پژوهشی در حوزه های علمیه لازم و ضروری است.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، خاطرنشان کرد: برای ارنقای سطح علمی طلاب سعی شده تا حوزه پژوهش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر توحه به برنامه های آموزشی در حوزه های علمیه توجه به برنامه های مشاوره ای، تهذیبی و اخلاقی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات بینندگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *