بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

آیین اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اردبیل همزمان با هفته پژوهش در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، در سخنان خود به لزوم تحقیق و پژوهش برای پاسخ به شبهات اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش به معنای نوآوری علمی است، گفت: ارتقاء توانمندی پژوهشی از جمله اهداف بلندمدت حوزه علمیه است چرا که توانمندسازی طلاب علوم دینی در عرصه پژوهش منجر به تولید علم خواهد شد.

مرئیس شواری جشنواره استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی حوزه، گفت: باید از این ظرفیت حمایت بیشتری صورت پذیرد تا شاهد تقویت بیش از پیش تحقیق و پژوهش در میان طلاب مدارس علمیه باشیم.

در این مراسم همچنین سرکار خانم جهانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان در سخنانی بر جایگاه امر پژوهش و نقش اساسی آن در تولید علم و حل مشکلات تأکید کرد.

حجت‌الاسلام پوراسکندری، دبیر این دوره از جشنواره استانی نیز در ابتدای این مراسم، گزارشی از مشارکت طلاب در این جشنواره ارائه کرد.

گفتنی است در این جشنواره استانی، تعداد ۱۵۵ اثر از طلاب خواهر و برادر اردبیلی مشارکت داشتند که پس از برگزاری مرحله مدرسه‌ای، تعداد ۵۰ اثر به مرحله استانی راه یافت. سپس با انجام ارزیابی‌های استانی و برگزاری شورای علمی، برگزیدگان جشنواره به شرح زیر انتخاب و معرفی شدند:

ـ سه اثر برگزیده در بخش اساتید
ـ سه اثر برگزیده در بخش طلاب
ـ سه اثر شایسته تقدیر در بخش طلاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *