بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

تصاویر/ مراسم اختتامیه مدرسه ای جشنواره علامه حلی در مدرسه علمیه امام خامنه ای (ره) ارومیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در جمع طلاب پژوهشگر تصریح کرد: پژوهش به آموزش محتوا می‌دهد و آموزش بدون پژوهش انسان را به هدف نمی رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی شامگاه دوشنبه در اختتامیه جشنواره علامه حلی مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه که در سالن شهید آوینی این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهار داشت: پژوهش به آموزش، محتوا می دهد و آموزش بدون پژوهش انسان را به هدف نمی رساند.

وی در ادامه به اخلاق پژوهشی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین مسائل در علم و پژوهش داشتن اخلاص است و در تمام کارها انسان باید نیت خود را خالص کند تا کارهایش ارزش پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید در پژوهش و تحقیقات خودمان حقوق صاحبان اثر علمی را رعایت کنیم و اگر این اصل رعایت نگردد مصداق سرقت ادبی است.

وی با تأکید بر لزوم انجام دادن کارها در وقت خود، گفت: انسان کار هر روز را در همان روز باید انجام دهد چرا که در تأخیر آفت‌هایی پیش می‌آید و فرصت ها از دست می رود که قابل جبران نیست.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان با توصیه به طلاب مبنی بر لزوم عمل به داشته و دانسته های خود، بیان داشت: ما طلبه ها باید سعی کنیم آیه شریفه ” أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَیٰ” را نصب العین خود قرار دهیم و بدانیم که خداوند در همه حال شاهد و ناظر ماست و این شاخصه اصلی دینداری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *