بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

حجت الاسلام ابراهیم ترابی با اعلام این خبر، گفت: جشنواره علامه حلی با هدف تعمیم فرهنگ پژوهش، پویایی پژوهش در حوزه های علمیه، تشویش و ترغیب طلاب جوان به پژوهش، تجلیل از اندیشه های نو  و  پرورش استعداد ها برگزار می شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره علامه حلی اصفهان ادامه داد: فراخوان جشنواره تیر ماه سال گذشته اعلام و 1412 اثر پژوهشی، تصحیح و ترجمه در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: موضوع آثارY تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، تاریخ علوم اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع ، ادبیات و علوم انسانی بوده و در این دوره با توجه به مسائل جهان اسلام بخش ویژه “جهان اسلام و تهدیدات اندیشه تکفیر و افراطی گری” به جشنواره افزوده شد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: جشنواره در 4 سطح برگزار می شود و در هر سطح از 11 اثر برتر تجلیل به عمل می آید و آثار برگزیده به مرحله کشوری جشنواره ارسال می شوند.

وی به زمان برگزاری آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره 29 اردیبهشت، با سخنرانی آیت الله علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه، آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان و حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در اصفهان برگزار می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *