بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

اختتامیه اولین جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه استان ایلام در روز سه شنبه مورخه ۹۷/۹/۶ در محل سالن آمفی تاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی مدیر حوزه های علمیه استان و ریيس شورای جشنواره بعد از خیر مقدم به حضار ، با اشاره به هفته بسیج و وحدت، اظهار کرد:  هفته بسیج و وحدت قدرت اسلام را به دنیا معرفی کرد.
وی افزود: رسالت بزرگ پیامبر(ص) این بود که مردم را به کمال اخلاقی و درجات بالای علمی برساند و رسالت امروز طلاب به‌عنوان کسانی که راه پیامبر(ص) را ادامه می‌دهند نیز این است که مردم را در دو بعد «معنویت و اخلاق» و «علمی» به کمال برسانند.
مدیر حوزه علمیه ایلام، با اشاره اینکه باید طلبه‌هایی داشته باشیم که محقق و پژوهشگر باشند، ابراز کرد: طلاب و روحانیون باید در مسیر کمال اخلاقی و علمی گام بردارند؛ حوزه‌ علمیه به‌عنوان یک‌نهاد مقدس دینی متولی دین جامعه است که دین را بدون انحراف و خرافات، خالصا و ناب به جامعه تزریق می کند.
وی بابیان اینکه روح حوزه علمیه بر پژوهش استوار است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون اگر بخواهند جامعه را به کمال اخلاقی برساند، باید پژوهشگر و محقق باشند و درعین‌حال، تذهیب نفس را نیز در اولویت قرار دهند تا بتواند مردم را از گمراهی و ضلالت بیرون آورند.

 

 

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بسطامی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان ایلام، اظهار کرد: جشنواره علامه حلی یکی از جشنواره سراسری حوزه‌های علمیه است.

وی، با بیان اینکه ‌این جشنواره قریب به 10 سال است که در سطح حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود، افزود: فلسفه وجود این جشنواره یک جشنواره علمی و پژوهشی برای طلاب زیر 31 سال و طلاب جوان و روحانیت خواهر و برادر در زمینه تحقیق و پژوهش است.

حجت‌الاسلام بسطامی، ابراز کرد: دهمین دوره در سال 96 پشت سر گذاشته‌شده و مرحله استانی این جشنواره از سال 93 آغازشده که در استان ایلام برای اولین بار در سال جاری برگزارشده است که این استان قابلیت و توانایی برگزاری این جشنواره را در استان داشته است که نشان دهند رضایت بخشی طلاب ایلامی ازنظر مدیران حوزه علمیه کشور است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان ایلام، یادآور شد: مهرماه سال گذشته آغاز و آثار دریافت شد و به لطف خداوند نزدیک ۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که به‌نوعی کم‌سابقه بوده است.

وی، افزود: آثار ارسالی در قالب مقاله، تحقیق، پایان‌نامه و کتاب در 10 رشته علمی تفسیر، علوم قرآنی و حدیث، کلام، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با دین) به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

حجت الاسلام بسطامی یادآور شد: بیشترین آثار ارسالی در حوزه اخلاق و تربیت و کمترین آثار ارسالی در حوزه ادبیات عرب بود که در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند، آثار ارسالی بر اساس آیین‌نامه جشنواره انتخاب و بر اساس رأی شورای علمی جشنواره نفرات برگزیده انتخاب شدند که در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

برپایه این گزارش، در این مراسم از 25 اثر برگزیده در اولین جشنواره علامه حلی در استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *