بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی، در نشست معاونین پژوهش حوزه علمیه کاشان از اجرای 5 نمره پژوهشی در مدارس علمیه این شهر خبر داد.

وی در این جلسه به برخی ابهامات آئین نامه ای موجود در بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: 5 نمره پژوهش با همیاری و ارائه نظرات معاونان پژوهش مدارس در اختیار این معاونت قرار گرفته که هم اکنون مواردی به تصویب نهایی رسیده است.

وی در مورد 5 نمره پژوهش افزود: در تمام پایه های تحصیلی سطح یک،5 نمره پژوهش به ارائه پژوهش‌های مکتوب تایپ شده تعلق می گیرد واین بدین معنی است که در پایه یک و دو نیز همانند پایه‌های سه تا شش عمل خواهد شد یعنی کل نمره منحصراً به ارائه پژوهش مکتوب تعلق می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، دروس قابل پژوهش را دو درس دانست و افزود: درهر پایه درسی، دو درس قابلیت ارائه پژوهش دارد که به صورت گردشی بین ترم یک و دو انجام می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی در مورد جشنواره علامه حلی(ره) نیز گفت: فعالسازی آموزش پژوهش‌گری، آموزش مقاله و آماده سازی مقالات جهت ارسال به جشنواره علامه حلی(ره) از کارهای ضروری معاونین در این بخش می باشد.

در ادامه این جلسه هرکدام از معاونان پژوهش به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری حوزه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *