بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

آیین تجلیل از صاحبان اثر، اساتید پژوهش و معاونین فعال پژوهشی مدارس علمیه استان، با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، حجت الاسلام و المسلمین حجامی مسئول علمی جشنواره علامه حلی، مدیر و معاونین حوزه علمیه استان، مدیران کل، روحانیون، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار گردید.

به گزارش حوزه گلستان، معاون پژوهش حوزه استان گلستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت پژوهش حوزه علمیه استان گفت گفت: آثار فضلای استان در سه قالب کتاب، پایان نامه و مقاله گردآوری گردید که بعد از احصاء نوید بخش یک آینده روشن برای حوزه علمیه استان بود.

حجت الاسلام عباسعلی رضایی افزود: براساس برنامه تنظیم شده قرار است تمام طلاب استان در یک دوره مقدماتی آموزش پژوهش به طور منسجم و طبق سرفصل های مصوب شرکت کنند تا زمینه افزایش سطح کیفی پژوهشی حوزه استان فراهم گردد.

 وی ضمن اشاره به راه اندازی کانون های علمی در مدارس علمیه گفت: این کانون ها می توانند بازوی توانمندی در راستای کمک به مسئولین و معاونین پژوهش مدارس برای فعالیت های پژوهشی آنها باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حجامی مسئول علمی جشنواره علامه حلی به ایراد سخنان خود پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: انسان یک فاعل بالقصد است و باید دارای یک انگیزه ای باشد که بتواند داشته های خود را به یک کالا و متاع جدید تبدیل بکند.

وی افزود: انسان فاعل پژوهش است و قطعا غایتی برای آن در نظر دارد؛ لذا باید ضرورت و فایده یک پژوهش برای ما تبیین شود تا بتوان یک محصول مفید از مسائل موجود برداشت کرد.

در پایان از صاحبان اثر، اساتید پژوهش و معاونین فعال پژوهشی مدارس علمیه استان تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یاد بود به آنها اعطا گردید و همچنین حاضرین در این جلسه از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران حوزه استان بازدید کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *