بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار استان‌ها
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور: در نظام حوزه آموزش، پژوهش و تهذیب کنار هم هستند

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره اینکه طلبه را پژوهشگر بار بیاوریم تا به پختگی و فضل لازم برسد، گفت: در نظام حوزه آموزش و پژوهش کنار هم هستند و مباحث تهذیبی هم دارای جایگاه خاصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز در جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه، گفت: پژوهش در مدارس علمیه یکی از اولویت هایی است که سعی کردیم برای آن برنامه داشته باشیم، پیگیری کنیم و آنرا رشد بدهیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد:باید به نقطه ای برسیم که آموزش و پژوهش در جریان اداره حوزه ها به یک نظام واحدی برسند و بتوانند خیلی در هم تنیده این امور را پیش ببرند.

وی با تأکید بر ضرورت تربیت طلاب فرهیخته و عالم، تصریح کرد: در نظام حوزه آموزش و پژوهش کنار هم هستند و مباحث تهذیبی هم دارای جایگاه خاصی است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با طرح این سؤال که چه کنیم تا در کنار جریان آموزش، دیگر امور هم بتوانند جای خودشان را پیدا کنند؟، گفت: بحث پژوهش به نوعی جزو فرایند آموزش است، زیرا هر چه طلبه درگیر متن بشود، تعمق و جستجو کند، بیشتر به اهداف آموزشی نزدیکتر می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره اینکه طلبه را پژوهشگر بار بیاوریم تا به پختگی و فضل لازم برسد، گفت: استاد باید هم دغدغه علم را داشته باشد که شاگرد نشاط علمی را از او بگیرد و هم دغدغه کار پژهشی.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، حضور اساتید را در وادی پژوهش از الزامات دانست و گفت: اساتید، الگوی طلاب در مسائل اخلاقی، تهذیبی، پژوهشی و .. هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *