بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حقی مدیر کل دفتر مطالعات پژوهشی، با اعلام خبر تصویب کلیات طرح «نقشه جامع علمی حوزه های علمیه»، اظهار داشت: شورای عالی حوزه‌های علمیه «کلیات طرح نقشه جامع علمی حوزه‌های علمیه» را مصوب کرده و مأموریت طراحی این نقشه به دفتر مطالعات پژوهشی در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه واگذار شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، طرح‌نامه کلان این نقشه در ماه‌های گذشته آماده و به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارائه شد و اکنون منتظر تائید نهایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه این نقشه جامع دارای چند پروژه خرد است، ابراز امیدواری کرد که با تائید طرح‌نامه کلان این نقشه در شورای عالی حوزه‌های علمیه، روند طراحی آن از مهر یا آبان آغاز شود و تا پایان سال 95 به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقی در مورد ضرورت طراحی این نقشه نیز بیان داشت: حوزه های علمیه دارای ظرفیت‌های عظیم علمی هستند و برای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت و پاسخگویی به نیازهای حال و آینده جوامع دینی داخل و خارج کشور، لازم است نقشه جامع علمی برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه طراحی شود، تا هم وضع موجود و هم وضع مطلوب در یک افق زمانی معین تبیین گردیده و آنگاه راههای دستیابی به وضع مطلوب طراحی شود.

وی در پایان افزود: با تدوین این سند، حرکتهای علمی حوزه‌ها می‌تواند بر اساس یک برنامه مدون پیش رفته و مراکز آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌ها با چشم‌انداز روشن، در چارچوب برنامه‌های مشخص، حرکت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *