بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به نحوه برگزاری المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه ابراز داشت: المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، در چهار مقطع به میزبانی استان قم برگزار شد.

وی افزود: در این المپیاد باید در هر مقطع سه نفر و در کل 12 نفر باید برگزیده می شدند که چون در 2 مقطع 2 نفر حایز امتیاز لازم نشدند، تعداد افراد کل انتخابی به 10 نفر کاهش پیدا کرد.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: از این تعداد، 6 نفر از قم، 2 نفر از استان آذربایجان شرقی و 2 نفر نیز از سایر استان ها به عنوان افراد برگزیده معرفی شدند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اسامی نفرات برتر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: حجت الاسلام عادل رضوانی در مقطع سه و حجت الاسلام وحید محمدی در مقطع یک از استان آذربایجان شرقی به عنوان نفرات برتر تقدیر و حجت الاسلام علیزاده نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

وی همچنین با بیان اینکه سهیمه های مرحله کشوری هر استان براساس امتیاز مرحله استانی تعیین شده بود، گفت: از حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی 14 نفر در مرحله کشوری المپیاد شرکت کرده بودند که بعد از استان قم بیشترین آمار شرکت کننده متعلق به استان آذربایجان شرقی بود.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه مرحله کشوری المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور به مدت چها روز در قم برگزار شد، تصریح کرد: در این مرحله از المپیاد، 2 مرحله آزمون به صورت ستی و تشریح برگزار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *