بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، نشست خبری  هجدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور حجج اسلام و المسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه و حقی دبیر همایش کتاب سال برگزار شد.

در این نشست که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی به تبیین جایگاه کتاب سال حوزه در ارتقاء سطح پژوهش های حوزوی پرداخت.

وی در این باره بیان داشت: کتاب سال حوزه جشنواره بسیار مهمی است که سالها در حوزه برگزار می شود و از برترین آثاری که حوزویان در موضوعات مختلف دینی، علوم اسلامی و انسانی منتشر می کنند تقدیر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی ادامه داد: این جشنواره در حقیقت معیاری است برای معاونت پژوهشی حوزه های علمیه که برنامه ها و حرکت های علمی که برای توسعه و ترویج پژوهش در سطح کشور دارد را بررسی کند، به دلیل اینکه حاصل و نتیجه آن برنامه ها در این جشنواره به معرض ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و در هر سال ما از طریق این جشنواره در حقیقت میزان پیشرفت خودمان را در برنامه های انجام شده به نوعی ارزیابی می کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: به عبارت دیگر یکی از شاخص های ارزیابی معاونت پژوهش، میزان پیشرفتی است که پژوهشگران در تدوین کتاب هایی که هم از جهت محتوا و هم از جهت استانداردهای علمی پیشرفته هستند حاصل می کنند و با توجه به افزایش کیفیت سال به سال کتاب های حوزوی می توان گفت این جشنواره توانسته به اهداف خود برسد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به برنامه این معاونت برای گسترش و ارتقاء این جشنواره اظهار داشت: هر سال از عملکرد کتاب سال ارزیابی صورت می گیرد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی می شود، تا با رفع ضعف ها و نواقص، بتوانیم شاهد ارتقاء و توسعه این جشنواره باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *