بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از فارس، «یک غنچه، صد زخم» جلد پنجم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سؤال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ و یکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه‏های اجتماعی و سیاسی و نظامی و حتی محیط‌ زیست و حقوق مخالفان و حیوانات و… را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب، منابع بسیاری را دیده که بیش از 1000 منبع آنها بهره گرفته شده است.

کتاب «یک غنچه، صد زخم» در 418 صفحه، قطع پالتویی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 13هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین(ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است که جلد اول آن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) به چاپ سی و یکم و جلد دوم آن با نام «امیر گلها» درباره زندگی و شخصیت امام علی(ع) به چاپ هشتم رسیده است و به زودی، جلد سوم آن با نام «خاطر نازک گل» درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) برای نخستین بار از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *