بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا، در آستانه سالروز شهادت رییس مذهب جعفری، ویژه‌نامه شهادت صادق آل محمد(ص) و مجموع اشعار و نوحه‌های مرتبط با آن شهادت این امام همام از سوی پایگاه اینترنتی آوینی منتشر شد.

براساس این گزارش؛ شناسنامه، مختصری از زندگانى، مداحی‌های تصویری، نماهنگ‌ها، مرثیه و مداحی، مذهب جعفرى‏، پیامک‎های تسلیت و شمه‌اى از اخلاق، صفات و کرامات مربوط به زندگی جعفر بن محمّد الصادق(ع) از جمله موضوعات ویژه نامه است.

ویژه نامه یادشده در برگیرنده عبادت و بندگى، حلم و نرمخوئى، بخشش و سخاوت، چهل حدیث گهربار منتخب، سخنان حکمت آمیز، پنج درس آموزنده و ارزشمند، برخى وصیتهاى امام(ع) براى شیعیان، علوم و فضایل‏ آن حضرت(ع)، مناظره شاگردان در علوم مختلف، مناظره عبدالله دیصانى با هشام بن حکم، مناظره هشام بن حکم با استاد معتزلى، مناظره شاگردان با دانشمند شامى، این جواب را از حجاز آورده‌اى (مناظره هشام) است.

مناظره پیرامون افضلیت پیامبر اسلام(ص)، مناظره پیرامون زهد، مناظره ابن ابى العوجا، مناظره با دوگانه پرست، مناظره با منکر خدا، مناظره با ابوحنیفه، مناظره در مورد صدقه و احسان، ملاقات عالم بزرگ مسیحى با امام(ع)، مناظره با معتزله در مورد بیعت برای محمد بن عبدالله بن حسن مثنى از بخش‌های تشکیل دهنده ویژه نامه است.

اشعار و مراثی شهادت شامل قطعه و مفرد، غزل و قصیده، رباعی و دوبیتی، اشعارعروضی، ذکر و سرود، شور و بحر طویل و نوحه بخش دیگری از ویژه نامه سالروز شهادت امام صادق(ع) است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *