بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزههاي علميه؛ دومین نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه قم با موضوع «جشنواره علامه حلی و ارتقای وضعیت پژوهشی مدارس» برگزار شد
دبیر سومین جشنواره علامه حلی در حاشیه برگزاری این نشست با اشاره به ضرورت برگزاری این نشستها در راستای ارتقای وضعیت پژوهشی مدارس علمیه، اظهار داشت: با برگزاری این نشستها و ارتقای وضعیت پژوهشی مدارس علمیه، روند برگزاری جشنواره علامه حلی بهتر میشود و طلاب حضور بیشتری در آن خواهند داشت.
حجتالاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: در این نشستها، برای ترسیم دوره بعدی جشنواره، نیازها و ضروتها بررسی میشود و روند برگزاری جشواره آسیبشناسی میگردد؛ در این شرایط، در دوره های بعدی شاهد برگزاری بهتر جشنواره خواهیم بود. وی با اشاره به برگزاری نشستهایی در آینده گفت: در نشستهای آینده، مباحث مفهومی مورد بررسی قرار میگیرد. در این عرصه، تبیین نظام ارزیابی جشنواره، ارتقای کیفیت نظام ارزیابی و ارائه راهکارهایی برای مطرح کردن جشنواره علامه حلی در سطح ملی بررسی میشود. وي خاطرنشان کرد: با توجه به تواناییهای طلاب در عرصه پژوهش، برای برگزاری بهتر و کارآمدتر این جشنواره باید آن را با سایر جشنوارههای ملی مطابقت داد.
وی، استعدادیابی پژوهشی طلاب را نخستین هدف اصلی برگزاری این جشواره معرفی کرده و ادامه داد: ترغیب و تشویق طلاب به پژوهش و آموزش پژوهش در مدارس علمیه کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی به شمار میرود.
حجتالاسلام گودرزی با اشاره به رشد کیفی جشنواره و استقبال طلاب از این برنامه، اظهار داشت: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی با رشد دوبرابری، به بیش از 4500 اثر رسید که نشان از استقبال خوب طلاب و رشد فرهنگ پژوهش در میان آنها دارد. وی همچنین افزود: در این دوره 51 نفر برگزیده شدند که از این تعداد 2 نفر حائز رتبه نخست، 24نفر رتبه دوم و 25 نفر نیز رتبه سوم را به دست آوردند؛ همچنین از 93 نفر نیز تقدیر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *