بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، قرار است ستاد سیاست‌گزاری این همایش در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شود.

این ستاد متشکل از مدیر گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه، مدیر گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه و مدیر گروه علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» با اهدافی چون استخراج مباحث معرفت‌شناختی از قرآن کریم؛ عرضه‌ نظرات جدید معرفت‌شناختی به قرآن و اخذ نظر و پاسخ قرآن کریم؛ نقد مبانی معرفت‌شناسی غرب بر مبنای تعالیم قرآنی؛ و بهره‌گیری از آموزه‌های معرفتی قرآن در اصلاح و توسعه‌ معرفت‌شناسی اسلامی، و سخنرانی حجج اسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، علیرضا قائمی‌نیا و برخی از اساتید فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علاه طباطبایی برگزار می‌شود.

افزون بر سخنرانی‌های فوق و برگزاری میزگرد علمی، مقالاتی چون «الگوی تفکر قرآنی براساس معناشناسی همزمانی» از هادی صادقی و شعبان نصرتی، «تعریف در قرآن کریم» از مسعود اسماعیلی، «ارزش‌سنجی معرفتی در قرآن کریم» از غلامحسین جوادپور، «بررسی جایگاه معرفت‌شناختی حسّ از دیدگاه قرآن» از حسن عابدی ارائه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *