بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

هم‌اندیشی معاونان پژوهشی مدارس علمیه قم         

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه هاي علميه؛ در نشستي باعنوان: عوامل شكوفايي استعدادهاي پژوهشگري طلاب،كه با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه قم روز چهارشنبه مورخ24 فروردين سالجاري برگزار گرديد؛ راهکارها و موانع استعدادیابی پژوهشی طلاب مورد بحث وبررسي قرار گرفت. در اين نشست مسئول واحد  استعداد‌یابی اظهار داشت: طلاب در سال‌های ابتدایی فراگیری علوم حوزوی، شناختی اجمالی از توانایی‌ها و علایق خود، اساتید و کتاب‌ها دارند که این آشنایی نسبی بوده و در مراحل بعدی تحصیل، این شاخت کامل‌تر می‌شود. حجت الاسلام طهماسبي اظهارداشت: زمانی که این شناخت کامل شد، استعداد‌های طلاب به مرحله‌ شکوفایی می‌رسد و با جهت‌دهی مسئولان و اساتید در مسیر درست قرار می‌گیرد. در این شرایط، پشتیبانی از طلاب می‌تواند فعالیت‌های پژوهشی آنها را به نتیجه برساند.

وی با تأکید بر ضرورت استعداد‌یابی طلاب خاطرنشان کرد: ترویج اصل توجه به استعداد و علاقه در مسیر علمی، کمک به تفصیلی کردن شناخت‌های اجمالی، برقراری ارتباط صمیمی و عاطفی برای شناخت و ایجاد فرصت و محک زدن علایق و استعداد‌ها از راه‌های ایجاد و شناسایی استعداد پژوهشی طلاب می‌باشد. خاطرنشان می‌شود، در ادامه این نشست، معاونان پژوهشی مدارس علمیه قم، نظرات خود را در راستای استعداد‌یابی پژوهشی طلاب مطرح نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *