بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین مازنی، مدیر ترویج پژوهش ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تشریح اهداف آن به پیامدهای کرونا اشاره کرده و با طرح این سوال که در شرایط کنونی چگونه می توان فعالیت‌های پژوهشی مراکز تخصصی را اجرا کرد، به ضرورت تقویت فرهنگ جهادی در همه عرصه‌ها به ویژه در شرایط بحرانی تاکید کرده است.

 

 

آنگاه  حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور، کارشناس مسئول ترویج پژوهش در سطوح عالی، ضمن خیرمقدم به معاونین پژوهش به برگزاری هفتمین نشست هم‌اندیشی معاونین پژوهش بعد از وقفه چند ماهه به علت بیماری کرونا اشاره کرده و عدم برگزاری اجلاسیه مدیران و معاونین مراکز تخصصی را از پیامدهای کرونا بر شمردند.

در ادامه جلسه معاونین پژوهش مراکز تخصصی با بیان برگزاری برنامه‌های جاری مراکز در ایام کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پی‌گیری فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی را از برنامه‌های خود برشمرده و ضمن بیان مشکلات موجود در اجرای برنامه‌های پژوهشی، بر فقدان جایگاه  واقعی پژوهش در مراکز تخصصی اشاره کرده و بر لزوم اهتمام بیشتر بر تولید علم در مراکز تخصصی تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اسحاقی، کارشناس مسئول ترویج پژوهش سطح یک و سفیران هدایت، نیز به تشریح برنامه پژوهش تابستان و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای بهره‌مندی از  این فرصت و برنامه‌های آن در ذیل سه محور: آموزش پژوهش، پژوهش‌های تمرینی و برنامه‌های ترویجی پرداختند.

در خاتمه مدیر ترویج پژوهش در ضمن جمع‌بندی مباحث، با اشاره به تهیه پیش‌نویس برنامه جامع پژوهش مراکز تخصصی، توسط کارگروهی که با حضور جمعی از معاونین پژوهش این مراکز راه‌اندازی شد، تسریع در پی‌گیری اجرایی مراحل تصویب آن را از برنامه‌های این مدیریت برشمردند. همچنین مقرر شد در هماهنگی با مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت و امور مراکز تخصصی حوزه، امکان تدوین سند چشم انداز پژوهش مراکز تخصصی و برش برنامه پنج‌ساله پژوهش در مراکز تخصصی در ذیل اسناد کلان، بررسی و برابر نتایج آن تصمیم‌گیری شود. وی در ادامه دیگر تصمیمات این نشست را به شرح ذیل بر شمرد.

  1. ادامه جلسات کارگروه امکان‌سنجی طراحی الگوی آموزش پژوهش محور در مراکز تخصصی پی‌گیری شود.
  2. جشنواره علامه حلّی در سطح هر یک از مراکزتخصصی (ذیل جشنواره‌های استانی) راه‌اندازی شود.
  3. برنامه پژوهش تابستانه در مراکز تخصصی اجرا شود.
  4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در عرصه آموزش پژوهش، نشست‌ها و وبینارهای علمی تقویت شود.
  5. اساتید برای ایفای نقش مشاوره فعال شوند.
  6. راه‌اندازی کانون‌های علمی در اولویت پژوهش مراکز تخصصی قرار گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *