بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • نمایشگاه گنجینه پژوهش در کتابخانه آیت‌الله بروجردی افتتاح شد+عکس
به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از  خبرگزاری فارس از قم، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجموعه اسناد علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ بال مدیر حوزه علمیه قم و معاونان مدیر حوزه‌های علمیه حضور داشتند.
سید حمیدرضا سبحانیان مسئول کمیته هفته پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در حاشیه این همایش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: روز 25 آذر به عنوان روز پژوهش معرفی شده و از روز 23 آذر تا 28 آذر به عنوان هفته پژوهش در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه برای هفته پژوهش برنامه‌هایی در نظر گرفته است، گفت: در راستای این هدف کمیته‌ای متشکل از اداره کل‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه تشکیل شده است.
مسئول کمیته هفته پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به برنامه‌های این کمیته بیان کرد: برگزاری نمایشگاه گنجینه پژوهش در کتابخانه آیت‌الله بروجردی، دیدار با مراجع، بازدید از مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه، بازدید از مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه و… از عمده‌ترین فعالیت‌های کمیته در هفته پژوهش است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از دو بخش عمده تشکیل شده است، تصریح کرد: بخش اول شامل اسناد، مدارک، کتب و نسخ قدیمی است.
سبحانیان با بیان اینکه بخش دوم نمایشگاه شامل فعالیت‌ها و دستاوردهای معاونت پژوهش در یک سال گذشته است، گفت: گزارشی از فعالیت‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه مانند کتاب‌های برگزیده سال حوزه‌های علمیه در این نمایشگاه عرضه شده است.
وی با اشاره به جشنواره علامه حلی عنوان کرد: آثاری که در سال گذشته به عنوان آثار برتر جشنواره حلی انتخاب شده‌اند در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌اند.
مسئول کمیته هفته پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه 12 انجمن علمی در حوزه علمیه فعالیت می‌کنند، گفت: دستاوردهای علمی هر انجمن به تفکیک به نمایش گذاشته شده است.
وی بیان کرد: بخشی از این نمایشگاه مربوط به اطلاع‌رسانی و مطالعات پژوهشی و استانداردسازی مقوله پژوهش است که سندهایی در این نمایشگاه ارائه شده است.
سبحانیان با اشاره به اینکه 350 تا 400 واحد آموزشی حوزه علمیه در کل کشور داریم، اذعان کرد: برخی از این واحدهای آموزشی نشریات درون مدرسه‌ای را با محتویات پژوهشی منتشر می‌کنند که برخی از آنها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: بخشی از این نمایشگاه مربوط به کانون استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان طلاب است که در این بخش آثاری ارائه شده است.
مسئول کمیته هفته پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به پایان‌نامه‌های طلاب گفت: مجموعه 350 پایان‌نامه از هفته پژوهش سال 91 تا هفته پژوهش سال 92 در سطح 3 و 4 حوزه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: بخش دیگری از نمایشگاه مربوط به تصاویر و زندگینامه برخی از افرادی است که بیشترین کتاب را به کتابخانه اهدا کرده‌اند.
گفتنی است نمایشگاه گنجینه پژوهش از 23 آذر تا 28 آذر از ساعت 9 الی 13 و از ساعت 15 الی 18 پذیرای بازدید عموم است.
از جمله آثار قدیمی به نمایش در آمده در این نمایشگاه می‌توان به کتاب اربعین شیخ بهایی از نسخ خطی اهدایی به کتابخانه آیت‌الله بروجردی، نامه آیت‌الله صافی به آیت‌الله بروجردی، نامه‌ای به امضاء آیت‌الله حائری یزدی، تلگراف ارتحال میرزای شیرازی به آیت‌الله بروجردی و… اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *