بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

نمایشگاه تخصصی – دائمی گفتمان انقلاب اسلامی «ویژه آثار برگزیده و برتر علوم انسانی – اسلامی» با حضور دکتر منصور غلامی-وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری-، آیت الله اعرافی -مدیر حوزه‌های علمیه- و حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی-معاون پژوهش حوزه های علمیه- افتتاح شد.

 

در ابتدای آیین افتتاح نمایشگاه، آیت‌الله اعرافی -مدیر حوزه‌های علمیه کشور- با بیان اینکه ۱۶ نهاد علمی به صورت مستقیم در ایجاد این نمایشگاه شرکت داشته‌اند، گفت: این نمایشگاه دائمی در اثر همگرایی، بدون هزینه و با روش اخلاص و جهادی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این نمایشگاه از ۳۰۰۰ جلد کتاب با ۲۵۰۰ عنوان رونمایی می‌شود، گفت: این اولین نمایشگاه در جمهوری اسلامی است که به صورت یک جا به معرفی آثار برگزیده و منتخب گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.

 

 

همچنین دکترغلامی -وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- با بیان اینکه این نمایشگاه بسیار ارزشمند است و برای ایجاد آن زحمات زیادی از طرف مراکز دانشگاهی و حوزوی کشیده شده است، اظهار داشت: حضور بنده و همکارانم در این آیین نشان‌دهنده این است که بر آوردن انتظار از حوزه و دانشگاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کشور به صورت کامل تحقق یابد و این مراکز علمی تمام توان خود را در این مسیر معطوف دارند.
وزیر علوم با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری وظایف و مسئولیت‌های مشخصی برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت خدمت‌رسانی به کشور مشخص کرده‌اند، گفت: رشد و توسعه اصلی دانشگاه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده تا جایی که در دو دهه اول انقلاب، همه کارشناسان بخش‌های مختلف را فارغ‌التحصیلان کشورمان تشکیل می‌دادند و در دهه سوم و چهارم نیز توانستیم در بخش پژوهش، فناوری و نوآوری به قدری پیشرفت کنیم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و رتبه ۱۵ و ۱۶ علمی جهان را کسب کنیم تا جایی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان تاکید بر حفظ جایگاه علمی کشور داشتند.
وی افزود: امروز دانشگاه‌های کشور توفیقات فراوانی در صنایع مختلف به ویژه در صنایع دفاعی کشور کسب کرده‌اند و متولی بخش عمده‌ای از پروژه‌های صنایع دفاعی، دانشگاه‌ها بوده‌اند.
دکتر غلامی با اشاره به پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های نانو، زیست فناوری و ماهواره گفت: در بخش علوم انسانی نیز اساتید زبده‌ای در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه داریم که یکی از موارد همکاری‌های مشترک همین بخش است که انشاالله آثار و تبعات به گونه‌ای پیش رود که نتایج آن در اختیار همه طالبان علم و دانش قرار گیرد.
وزیر علوم با اشاره به تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجویان در این مراکز در اواخر هفته گفت: با توجه به لزوم شناخت کامل از ظرفیت های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هر چقدر شرایط همکاری مشترک اساتید بیشتر فراهم شود، قطعاً گسترش همکاری‌ها و تعمیق روابط علمی بیشتر خواهد بود.

 

 

در پایان این آیین، نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی توسط وزیر علوم و مدیر حوزه‌های علمیه افتتاح شد.

همچنین در حاشیه این آیین، تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم با مدیریت حوزه‌های علمیه توسط دکتر غلامی و آیت الله اعرافی به امضا رسید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *