بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

مراسم افتتاحیه پنجمین  نمایشگاه دستاوردهای  علمی مراکز و واحد های پژوهشی حوزوی، یکشنبه شب (25 آذر ماه) با حضور مدیر حوزه‎های علمیه، معاونین مرکز مدیریت، مدیران نهادهای پژوهشی حوزه و پژوهشگران در محل مصلی قدس قم برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشاء و پس از مدیحه سرایی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) در مصلی قدس قم برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه‎های علمیه به ارایه گزارشی در خصوص فعالیت های این معاونت پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به نامگذاری هفته پژوهش و فعالیت‏ های صورت گرفته در این هفته از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به عنوان گامی در خصوص ارایه فعالیت های فاخر حوزه در عرصه های مختلف و همدلی مراکز پژوهشی در این عرصه نام برد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان کرد:  نمایشگاه در سه بخش عمده برپا شده است؛ بخش اول شامل؛ موسسات پژوهشی حوزه است که در این راستا پس از دعوت از 80 مرکز پژوهشی، 60 مرکز علمی در این نمایشگاه شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی یادآورشد: بخش دوم، شامل؛  دستاوردهای پژوهشی در عرصه علوم انسانی و اسلامی است که به همت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه و مشارکت نهادهای علمی آثار فاخر و برگزیده حوزه که حائز رتبه های برتر در بخش های مختلف شده اند به نمایش گذاشته شده است.

وی در تشریح این بخش نیز گفت: این بخش در 18 رشته خاص تنظیم شده است و 3 هزار کتاب نیز که این ویژگی ها را داشتند در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است؛ بخش سوم شامل بخش انقلاب اسلامی و آثار حوزویان در خصوص انقلاب اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهارکرد: در این نمایشگاه نشست های علمی و پژوهشی برگزار می شود که امروز اولین نشست برگزار شد و فردا و روزهای بعد نیز نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان حوزوی برگزار می گردد.

شایان ذکر است، پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  به ذکر مباحثی پیرامون بایسته های توسعه پژوهش در نظام حوزوی پرداختند

خاطرنشان می شود این نمایشگاه با حضور 60 موسسه و مرکز پژوهشی و در سه بخش دستاوردها، دستاوردهای فاخر چهل ساله و پژوهش های حوزویان در عرصه انقلاب اسلامی برپا شده است و تا 30 آذرماه  هر روز از ساعت ۹صبح الی ۱۹ در مصلی قدس قم، میزبان علاقه مندان به مطالعه آثار پژوهشی حوزه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *