بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی و حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مدیر مدرسه علمیه رشد و حجت الاسلام و المسلمین واحدی مدیر مدرسه علمیه حقانی و جمعی دیگر از مدیران مرکز مدیریت پژوهش حوزه های علمیه جلسه ای با بررسی وضعیت پژوهش در مدارس حوزوی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شفیعی و حجت الاسلام و المسلمین واحدی ضمن بیان نقاط قوت و ضعف امر پژوهش و اجرای تکالیف پژوهش در مدارس و نیز وضعیت اجرای ابلاغیه پنج نمره پژوهش،گزارش مبسوطی در مورد وضعیت پژوهش در مدارس ذی ربط خود ارائه نمودند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، با تاکید بر تحول وضعیت نظام آموزش و پژوهش اظهار داشت: نگاه اساتید به پژوهش این است که نظام آموزش و پژوهش باید ممزوج باشد و این یعنی یک نظام آموزشِ پژوهش محور.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود:  اینکه آموزش برای خودش نظامی داشته باشد و پژوهش نظام دیگر مطلوب نیست و باید به یک نظام آموزشی پژوهشی و همچنین تهذیبی متحد برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با اشاره به آموزش مهارتهای پژوهشی در نگاه کوتاه مدت بیان داشت: مشکل ما در مدارس این است که اساتید با بحث پژوهش آگاهی کامل ندارند، لذا کارگروهی برای احصای مشکلات فعلی فعال شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *