بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

پنجمین نشست هم‌اندیشی و بازدید معاونان پژوهش مراکز تخصصی، با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، سه‌شنبه 24 دی‌ماه، در پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حقی، معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین، پس از خیر مقدم به تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه زیر نظر حضرت آیت الله وحید خراسانی«مدظله العالی»در  چند بخش دارد فرق و ادیان، مرکز تخصصی تبلیغ و پژوهشگاه پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی، مدیر ترویج پژوهش پس از تسلیت ایام فاطمیه «سلام الله علیها»  و شهادت سردار سلیمانی، اهداف برگزاری جلسات را آشنایی بیشتر معاونان پژوهش با فعالیت‎‌ها، اجرای بهینه پژوهش در مراکز تخصصی و رسیدن به برنامه واحد پژوهش برشمردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه ایام فاطمیه«سلام الله علیها»  را تسلیت گفتند. ایشان به اهمیت مباحث پژوهشی در مراکز تخصصی پرداخته و برنامه بالفعل مراکز را در عرصه پژوهش برشمردند. در زمینه برنامه جامع پژوهش، در مراکز تخصصی به تهیه پیش‌نویس این برنامه اشاره کرده و گفتند: ما باید در برنامه جامع پژوهش علاوه بر طلاب، به اساتید و توانمندسازی آنها هم توجه داشته باشیم و درکنار این دو، لوازم اجرا و موانعی که ممکن است در اجرای برنامه بوجود آید را مورد توجه قرار دهیم.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور، کارشناس مسئول ترویج پژوهش در سطوح عالی، به شروع جلسات از اردیبهشت ماه سال 97 اشاره کردند. ایشان تشکیل دو کارگروه مشورتی، شورای راهبری و هم‌اندیشی معاونان پژوهش را در این مدت مهم برشمردند و در ادامه به گزارش فرآیند تهیه برنامه جامع پژوهش مراکز تخصصی با اضافه کردن پیش‌نیازها از برنامه جامع پژوهش طلاب پرداختند.

در بخش پایانی نشست حجت الاسلام و المسلمین هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه به صحبت در موضوع: آشنایی با زوایای طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه پرداختند و گفتند ظرفیت‌های برگزاری نشست‌ متناسب با نیاز علمی هریک از مراکز تخصصی در این زمینه وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *