بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • نشست مشترك مديران معاونت پژوهش حوزه و مركز اطلاعات ومدارك اسلامي
معاون پژوهش حوزه هاي علميه در اين جلسه با اشاره به فعاليت هاي مركز اطلاعات و مدارك اسلامي در حوزه سازماندهي اطلاعات منابع اسلامي گفت: فعاليت هاي مركز اطلاعات ومدارك اسلامي مايه مباهات و افتخار حوزه است. حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي عماد، بر استفاده از ظرفيت هاي طرفين در گسترش فعاليت هاي علمي تاكيد كرده و خواستار بهره گيري از ظرفيت هاي مركز اطلاعات و مدارك اسلامي در برگزاري گارگاه هاي آموزشي براي  اساتيد،دانش پژوهان حوزوي در خصوص بهره مندي از اصطلاح نامه‌ها، همكاري في‌مابين در خصوص محصولات و منابع موجود حوزه   وتبادل تجربه در امور فهرست نويسي كتابخانه هاي پژوهشي حوزه شد.وي با تقدير از فعاليت هاي مركز اطلاعات و مدارك اسلامي در سازماندهي اطلاعات منابع اسلامي ،اين فعاليت ها و تلاش ها را مايه مباهات و افتخار حوزه علميه دانست.
رييس مركز اطلاعات و مدارك اسلامي  نيز در اين جلسه  با اشاره به فعاليت هاي اين مركز، تبادل تجربه و بهره گيري از ظرفيت هاي مراكز پژوهشي را يكي از اهداف مهم مركز دانست و اظهار داشت: متاسفانه علي رغم پژوهش هاي خوبي كه با دقت بسيار در حوزه هاي علميه صورت گرفته ،اطلاع رساني مناسبي از آنها صورت نگرفته و پژوهشگران و محققان نمي توانند استفاده بهينه اي از آنها داشته باشند. حجت الاسلام و المسلمين يعقوب نژاد ادامه داد:بايد داشته هاي علمي خود را سازماندهي كرده و با استفاده از فن‌آوري هاي جديد آنها را به روز و در اختيار محققان قرار دهيم تا بتوانيم از پژوهش هاي تكراري پرهيز كنيم . وي افزود: امروز به داخل مرزهاي كشور محدود شده ايم و در خارج از مرزها، محصولات پژوهشي حوزه انچنان شناخته شده نيستند، بدين جهت معرفي تحقيقات انجام شده حوزوي و به خصوص پايان نامه ها مي توانند در اين ميان نقش مهمي را ايفا كنند بر اساس گزارش دفتر تبلیغات اسلامی، رييس مركز اطلاعات و مدارك اسلامي  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارتباط علمي و پژوهشي اين مركز با قريب به 16 مركز علمي و پژوهشي كشور خاطر نشان كرد :گسترش ارتباط با مراكز حوزوي يكي از مهم ترين برنامه هاي آتي اين مركز است.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *