بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین اختتامیه این جشنواره که صبح روز پنج‌شنبه اول مهرماه برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش محصول تلاش یک پژوهشگر است و اگر پژوهش نباشد علم و تحصیل نیز نیست.
وی افزود: هر تحقیقی پژوهش نیست و قوام، تولید و ارتقاء سطح علم رابطه مستقیم با پژوهش علمی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: پژوهش ریشه تنومند علم است و اکنون اگر شاهد رشد در حوزه معارف و علوم دینی هستیم مرهون تلاش پژوهشگران است.
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: امروز جهان به سمت توسعه علم و فن‌آوری می‌رود در شرایط کنونی قدرت در دست کسانی است که مولد علم در جهان باشند.
آیت الله صفایی گفت: ما شاهد تهاجم‌های بسیاری در موازین اسلامی هستیم و دانشمندان حوزوی ما باید با دفاع، ارائه معارف اصیل و تولید علم کنند چون اگر تولید نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد.
وی افزود: حوزه علمیه پرچم‌دار پژوهش و تولید علم بوده است و باید در گسترش آن بیشتر تلاش کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: زمان‌گذاری تحصیلی در حوزه علمیه در جهان بی‌نظیر است و دانشجویان حوزه زمان زیادی را به تحصیل اختصاص می‌دهند.
آیت الله صفایی بوشهری در خصوص اخلاق در پژوهش گفت: اخلاق در بحث پژوهش بسیار مورد تاکید است چرا که هر فرد در انجام پژوهش تمام زندگی خود را صرف می کنند و استفاده بدون منبع از پژوهش‌ها دور از اخلاق است.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: برگزاری اینچنین جشنواره‌هایی در استان بوشهر موجب رسیدن بوشهر در جایگاه در خور شأن در علم خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ۲۴ حوزه خواهران و برادران در استان وجود دارد عنوان کرد: با کمک طلاب تلاش می‌کنیم که به قطب حوزوی جنوب کشور تبدیل شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فقیه، دبیر جشنواره علامه حلی استان بوشهر نیز در سخنانی اظهار داشت: اهمیت پژوهش در حوزه بسیار زیاد است و موجب ایجاد انقلاب فکری و علمی می‌شود.
وی افزود: پژوهش همیشه در حوزه وجود داشته است و برگزاری این جشنواره‌ها موجب پرورش و گسترش این فرهنگ می‌شوند.
دبیر جشنواره استانی علامه حلی خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای تقویت بنیه علمی حوزه علمیه، استعدادیابی و کمک به دیده شدن نیروهای فرهیخته استانی و شهرستانی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه بیان کرد: جشنواره علامه حلی از سال ۸۶ در مرکز کشور آغاز به کار کرد و در زمینه شناسایی نخبگان و تقویت پژوهش در حوزه کمک خوبی کرده است.
وی گفت: امسال اولین جشنواره علامه حلی در استان بوشهر برگزار و شاهد ارسال ۹۰ مقاله از حوزه علمیه برادران و ۷۵ مقاله از حوزه علمیه خواهران به دبیرخانه جشنواره بودیم.
دبیر جشنواره استانی علامه حلی عنوان کرد: در این آیین از ۲۸ اثر برتر تقدیر و تجلیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *