بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • نخستين نشست معاونان پژوهش مراکز استانی و مراکز تخصصی حوزه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛ نخستین نشست معاونان پژوهش مراکز استانی حوزه و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم به منظور تبیین جایگاه و ساختار معاونت‌های پژوهش مراکز استانی حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در این نشست ، ورود حوزه به فرايند تدوین نظام سازمان جامع پژوهش را دستاوردي ارزنده برشمرد و افزود: دست‌اندرکاران و مدیران نظام پژوهشی حوزه باید به سمت ایجاد وحدت رویه و انسجام سازمانی در مدیریت و برنامه‌ریزی حرکت نمایند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، تدوین و ارائه تعریف دقیق و جامع از نظام پژوهش با محوریت مؤلفه‌های اساسی آن ازجمله؛ پژوهشگران، ساختارهای پژوهشی، فرایندهای انجام پژوهش، منابع و امکانات کالبدی و نیز آثار و محصولات نظام پژوهشی حوزه‌های علمیه را مهم و ضروری ارزیابی نمود و اظهار داشت: در صورت شناسایی و رفع آسیب‌ها و موانع نظام جامع پژوهشی حوزه، شاهد شکل‌گیری، پویایی و اثربخشی آن خواهیم بود.
وی هدایت و راهبری تولید دانش دینی مورد نیاز کشور را به عنوان مأموریت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: اولویت‌های كاري هشت گانه معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در دوره جاري با توجه به تصویب شرح وظایف اين معاونت درشوراي عالي حوزه هاي علميه تدوين گرديده است. معاون پژوهش حوزه ، تدوین نقشه جامع راه تولید دانش دینی، استقرار ساختار جدید اين معاونت ، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های نیروی انسانی مورد نیاز پژوهش، فرهنگ‌سازی امر پژوهش و تولید دانش در حوزه علمیه، اهتمام به ایجاد کلان نظام پژوهش حوزه‌های علمیه، جذب و به کارگیری امکانات موجود کشور در راستای حمایت از امر پژوهش در حوزه، طراحی و استقرار نظام تعاملات و ارتباطات علمی پژوهشی حوزه با دستگاه‌های علمی غیر حوزوی و ارتقاء جایگاه پژوهش‌های حوزه در نظام کشور متناسب با شأن و جایگاه دانش دینی را به عنوان این اولویت‌ها برشمرد.
در این نشست مديران كل امور پژوهشي ومطالعات پژوهشي اين معاونت به تبيين وتشريح كاركردها وبرنامه هاي مجموعه ذيربط پرداخته و معاونان پژوهش مراکز استان‌ها نيز به طرح دیدگاه‌های خود در زمینه جایگاه، حيطه وظایف و مشکلات موجود پرداختند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *