بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛ نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس این شورا و سایر اعضاء برگزار گردید.

در این نشست، کلیات و رئوس برنامه‌های پیشنهادی دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه توسط دبیر همایش ارائه گردید و پس از بررسی توسط اعضای شورا، مورد تصویب قرار گرفت. همچنین پیشنهاد ارزیابی، تحلیل و تدوین گزارش جامع علوم حوزوی در سایه بررسی آثار علمی تولید شده در حوزه‌های علمیه تصويب شد و مقررگرديدگزارش مربوطه در كنار همايش به جامعه علمی ارائه شود.

بنا بر اين گزارش؛ در ادامه نشست، پيشنهاد ارتقاء سطح کیفی برگزاری همایش كتاب سال حوزه، با تأکید بر حضور هرچه بیشتر چهره‌های علمی در همایش، بررسی و تصويب شد.برخوردار شدن همایش از جایگاه نگاه به آینده به معنای تبیین ضرورت‌ها و نیازهای فرارو، تعیین سمت و سوی علمی حوزه‌های علمیه توسط همایش و نیز یافتن راهکارها و راهبردهای مناسب جهت تحقق این رسالت، از جمله دیگر مباحث مطرح شده در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال حوزه بود.

در این نشست همچنین آقاي علیرضا زهیری دبیر سابق همایش کتاب سال حوزه، گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات دبیرخانه کتاب سال حوزه در مدت مسؤولیت خویش ارائه نمود و در ادامه با تقديم لوح  سپاس توسط مدير حوزه‌هاي علميه از فعاليت‌ها و تلاشهاي ايشان تقدیر به عمل آمد. همچنين  حجت‌الاسلام والمسلمین مهدي حقی توسط معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، به عنوان دبیر جدید همایش کتاب سال حوزه به اعضای شورا معرفی گردید.

یاد آور می‌شود اعضای شورای سیاست‌گذاری این همایش را «مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به عنوان رئیس شورا، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به عنوان نائب رئیس، دبير همايش کتاب سال حوزه به عنوان دبیر شورا، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مدير کل مطالعات پژوهشي معاونت پژوهش، مدير کل امور پژوهشي معاونت پژوهش، نماينده مسئولان انجمن‌هاي علمي حوزه، يکي از مسئولان مراکز پژوهشي و يک نفر از صاحب‌نظران امر پژوهش» تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *