بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی شب گذشته در جمع طلاب قمی حوزه علمیه به نیاز جامعه به روحانیت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نیاز جامعه به نخبگان حوزه به ویژه دانشگاه‌ها، مجلس، قوه قضائیه، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی فراوان است و لازم است طلاب در عرصه‌های مختلف تربیت شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در بخش آموزش و پژوهش برنامه‌هایی برای شناسایی افراد و ارتقاء سطح علمی آنها صورت گرفته است و در این راستا چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده و برنامه‌های 5 سال اول را شروع کرده‌ایم.

آیت‌الله مقتدایی تهذیب و اخلاق را مهمترین رکن از ارکان مهم آموزش و پژوهش در حوزه دانسته و گفت: تهذیب و اخلاق از برنامه‌های مورد توجه حوزه است و در این زمینه از مراجع و اساتید اخلاق بهره‌مند هستیم.

نایب رییس جامعه مدرسین در این خصوص افزود: طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید ورع و تقوا داشته و راستگویی،  امانت‌دار و اخلاق حسنه را پیشه خود کنند و اگر کسی آنچه را که می‌گوید عمل نکند و خلاف آن واقع شود هم به خود و هم به امام زمان (عج) و امام صادق (ع) خیانت کرده است.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر لزوم به حفظ دین افزود: حفظ دین به برکت حوزه‌های  علمیه و علما است و معارف دین با تلاش حوزه‌های علمیه به سراسر دنیا منتشر می‌شود مراجع و علما برکات حوزه هستند که شأن آنها باید حفظ شود.

وی ادامه داد: توفیق در تحصیل حوزه نعمت بزرگ الهی است و طلاب باید قدر این نعمت را بدانند، زیرا مراجع، علما و مفسرین قرآن از همین حوزه به پا خواسته‌اند.

نایب رییس جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه‌ علمیه قم مدیون وجود مبارک حضرت معصومه (س) است گفت: علما و بزرگان با توسل به حضرت معصومه (س) که حرم اهل‌بیت (ع) است بارها حاجت گرفته و مشکل آنها رفع گردید.

وی با توجه به وجود مشکلات بسیاری در زندگی طلاب تصریح کرد: اگر طلبه‌ای در زندگی و تحصیل مشکلی داشت با توسل و دعا از حضرت معصومه برای رفع آن مشکل درخواست نماید، حل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *