بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، در جلسه اخیر شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه، تاسیس «پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم الانبیین» و «پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان» وابسته به دفتر تبیلغات اسلامی شعبه اصفهان، مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

بر این اساس، پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم الانبیین با هدف؛ توسعه و تعمیق علوم حوزوی، تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، زمینه سازی راهبردی و مدیریت کارآمد علوم حوزوی و تقویت و تثبیت مرجعیت علمی حوزه های علمیه درتولید دانش، تاسیس خواهد شد.

همچنین پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبیلغات اسلامی شعبه اصفهان با هدف؛ توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی برای تبیین نظام مند اسلام و ارائه الگوهای کارآمد فردی و اجتماعی، تامین پشتوانه های علمی برای نظام بخشی و کارآمدسازی حکومت دینی با تکیه بر مدل ولایت فقیه و پاسخگویی به سوالات و شبهات و دفاع از مبانی و باورهای دینی با رویکرد مخاطب محوری تاسیس خواهد شد.

لازم به ذکر است: شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه، عهده‌دار اختیار اعطای مجوز به نشریات علمی حوزه، مراکز علمی حوزه، انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزوی و نیز کرسی‌های نظریه پرداری در حوزه علمیه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *